شناسهٔ خبر: 41001 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تهران؛ میزبان اهدای جایزه مهدی آذریزدی

دبیر علمی نخستین دوره جایزه مهدی آذریزدی از برگزاری مراسم پایانی این جایزه در تهران خبر داد.

 

8-137.JPG

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فروغ‌الزمان جمالی در گفت‌وگویی در زمینه اظهارات چندی پیش خود مبنی بر این‌که اهدای این جایزه در یزد خواهد بود، طولانی شدن زمان تصمیم‌گیری برای زمان و مکان این جایزه ادبی را علت این اشتباه توصیف کرد و گفت: این جایزه بیش از پنج بار تغییر زمان و مکان داده است. البته با توجه به برگزاری این جشنواره برای نخستین‌بار، این مساله با کمی تساهل و تسامح، قابل اغماض است.

چندی پیش نیز علی دهقانی از مسئولان موسسه ریحانه الرسول که مسئولیت حمایت مالی از این جایزه ادبی را بر عهده دارد، از برگزاری آن در روز یکشنبه ششم دی‌ماه در محل سالن هتل البرز خبر داد.

به دنبال برگزاری نخستین همایش دوروزه «دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی» که اوسط سال ۹۳ در محل حسینیه ارشاد برگزار شد، هیات اجرایی جایزه ادبی مهدی آذریزدی زمینه‌های اجرا و چگونگی اهدای این جایزه ادبی را به شور گذاشتند و بنا شد از ۱۸ تیرماه سال جاری این جایزه ادبی با همت موسسه ریحانه الرسول به یکی از شخصیت‌های فرهنگی ادبی فعال اهدا شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در تامین مالی بخشی از هزینه‌های این جایزه مشارکت داشته باشند.

اما برگزاری این جایزه در ۱۸ تیرماه به علت مصادف شدن آن با سالگرد شهادت حضرت علی (ع) و فرارسیدن شب‌های قدر محقق نشد و زمان و مکان آن تا چندی پیش مشخص نبود تا این‌که علی دهقانی به تازگی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات ایسنا اعلام کرد: برندگان اولین دور جایزه ادبی - هنری مهدی آذریزدی که به موضوع «بازنویسی و بازآفرینی ادبیات کهن فارسی برای کودکان و نوجوانان» تعلق دارد، یکشنبه ششم دی‌ماه در محل سالن هتل البرز جوایز خود را دریافت می‌کنند.

او همچنین تصریح کرد: از این پس جایزه مهدی آذریزدی از سوی موسسه فرهنگی هنری ریحانه الرسول (یزد) با حمایت علمی شورای کتاب کودک هرساله به بهترین بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات رسمی و ادبیات عامیانه در انواع داستان‌، ادبیات دینی، تاریخی‌، زندگی‌نامه و دیگر تجربیات در این زمینه اهدا می‌شود.

پلاک جایزه آذریزدی‌، لوح افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نویسنده و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به تصویرگر اثر بازنویسی و یا بازآفرینی‌شده که واجد ویژگی‌های برتر متن و تصویر باشند، تعلق خواهد گرفت.

نظر شما