شناسهٔ خبر: 41020 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهید مفتح حلقه وصل بین دانشگاه و حوزه بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید دکتر مفتح حلقه وصل مهمی بین دانشگاه و حوزه بود که روز شهادت ایشان را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در نشستی در واحد علوم و تحقیقات با اشاره به هفته پژوهش افزود: پژوهشی که در جمهوری اسلامی باید رخ بدهد نیازمند وحدت بین حوزه و دانشگاه است و هریک باید مکمل یکدیگر باشند تا بتوانیم به پژوهش اسلامی مورد نظر برسیم. در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، وی با اشاره به شهادت دکتر مفتح اظهار کرد: تلاقی شهادت این بزرگوار و روز وحدت حوزه و دانشگاه تصادفی نبوده است و در واقع دکتر مفتح حلقه وصل مهمی بین دانشگاه و روحانیت بود. 
وی با اشاره به اهمیت حوزه گفت: حوزه های علمیه در جامعه دینی و نظام اسلامی دارای جایگاهی بس مهم هستند و با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، مسئولیت سنگینی بر عهده آنان قرار گرفته است. از طرف دیگر دانشگاه همواره جایگاه آموزش و کاوش در حوزه اندیشه های علمی بوده است و دانشگاهیان به عنوان روشنفکران جامعه می توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی ایفا کنند. از این رو اتحاد این دو نهاد با یکدیگر ما را در رسیدن به اهداف والا یاری می کند. 
نماینده مجلس خبرگان رهبری درخصوص عوامل و زمینه های وحدت به اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی ـ پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه های مشترک پژوهشی ـ اطلاع رسانی، مبادله استاد و مدرّس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی ـ فرهنگی می تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد.
هریسی در حاشیه این جلسه باتوجه نزدیک شدن به انتخابات خبرگان رهبری، دانشگاه را موظف به فراهم کردن امینت و بستر مناسب برای فعالیت دانشجویان دانست و ادامه داد: دانشجو باید خود را از جامعه بداند چرا که شور و هیجان انتخاباتی دربین دانشجو و دانشگاه تاثیر مستقیم و مهمی در جامعه دارد و یکی از ملزومات هر انتخاباتی است. 

نظر شما