شناسهٔ خبر: 41056 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شب یلدای چهار ساعته در رادیو گفتگو/ حداد عادل به استودیو می‌آید

مدیر گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفتگو از حضور مهمانان ویژه در شب یلدایی این شبکه و پرداختن به زمینه های مشترک فارسی زبانان در گفتگو با سفیران خبر داد.

 

پیام حداد عادل

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدمحمد معافی مدنی مدیر گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفتگو درباره ویژه برنامه ای که امشب قرار است به مناسبت شب یلدا روی آنتن برود گفت: امشب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ بامداد ویژه برنامه ای را در نظر گرفته ایم و در حوره های مختلف تاریخی، ادبی، فلسفی و فرهنگی و هنری به آیین شب یلدا می پردازیم.

وی ادامه داد: ما چهار بسته یک ساعته در نظر گرفته ایم که به تناوب به بحث های مختلف درباره این فرهنگ ایرانی می پردازیم و در کنار آن مراسمی معنوی نیز خواهیم داشت. به این ترتیب که یکی از مهمانان حضوری برنامه همسر شهید مسعود علیمحمدی خواهد بود و یکی از گزارشگران هم به منزل شهید مصطفی احمدی روشن خواهد رفت. گزارشگر دیگری هم به آسایشگاه ثارالله می رود و این شب را با جانبازان سپری می کند.

معافی مدنی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه هایی که قرار است در این چهار ساعت داشته باشند، توضیح داد: در این شب غلامعلی حداد عادل مهمان برنامه خواهد بود و به تاریخچه شب یلدا در آداب و رسوم و ادبیات ایرانی می پردازد. برنامه ای هم برای گفتگو با هنرمندان داریم که از میان خوانندگان می توان به برقراری تماس با علیرضا قربانی، علیرضا افتخاری و مختاباد اشاره کرد. گروه موسیقی «سماع» هم به برنامه می آیند و یک اجرای زنده خواهند داشت. از دیگر مهمانان ما لوریس چکناواریان است که در برنامه حضور می یابد و با او گفتگو می شود.

وی در پایان با اشاره به گفتگو درباره آداب مشترک کشورهای فارسی زبان عنوان کرد: برنامه ای هم داریم که قرار است سفیران کشورهای تاجیکستان، افغانستان و آذربایجان در برنامه حضور یابند و به زمینه های مشترک فرهنگی ایران و کشورهای فارسی زبان بپردازیم که هماهنگی ها برای حضور آنها ادامه دارد. 

نظر شما