شناسهٔ خبر: 41075 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی مشکلات جامعه و ارائه راهکار با همکاری حوزه و دانشگاه

‌مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: شناسایی مشکلات جامعه و ارائه راهکار مناسب برای حل مسائل با همکاری حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رسولی دیروز، ۳۰ آذر ماه، در دومین نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه خراسان رضوی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دراین جلسات بایستی دانشگاه و حوزه با هدف‌گذاری مناسب، برای چالش‌ها و مشکلات راهکار مناسب ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در گذشته حوزه را متهم به تحجر و دانشگاه را متهم به بی‌دینی می‌کردند، بر همکاری بیش از پیش این دو نهاد تاکید کرد و اظهار کرد: البته کلیه دانشگاه‌های کشور با مشکلات و آسیب‌هایی دست به گریبانند که حوزه و دانشگاه بایستی با برنامه‌ریزی درست در جهت رفع آن تلاش نمایند .

رسولی با بیان اینکه دانشگاه چندی پیش در راستای معرفی مفاخر و توجه ویژه به ارزش‌های دینی و فقه و فقاهت نکوداشت آیت‌الله معصومی را برگزار کرد، افزود: مراسم تجلیل ازحاج شیخ محمد واله، از علما و اساتید حوزه علمیه مشهد، نیز در آینده برگزار می‌شود .

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محتشمی، مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه، نیز به ۱۰ مصوبه این نشست اشاره و عنوان کرد: تشکیل دبیرخانه و کمیته پیگیری مصوبات، تبادل استاد، دانشجو و طلبه و بازدید از مراکز حوزوی و دانشگاهی، تاسیس انجمن علمی مشترک و تولید منابع علمی را از جمله مصوبات این جلسه بوده است .

وی برگزاری نشست‌های علمی مشترک، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مشترک، تدوین دروه‌های ضمن خدمت با توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز برای اساتید دانشگاه و حوزویان و هدایت پایان‌نامه‌های علمی حوزه و دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه را از دیگرمصوبات این نشست عنوان کرد .

محتشمی همچنین از برگزاری همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام به میزبانی واحد مشهد در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و خواستار شرکت حوزویان در این همایش شد.

نظر شما