شناسهٔ خبر: 41177 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب فلسفه زبان منتشر شد

کتاب فلسفه زبان نوشته کالین مک گین توسط انتشارات دانشگاه ام آی تی در سال ۲۰۱۵ منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

 

فلسفه زبان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فلسفه زبان از جمله شاخه های فلسفه است که دانشجویان در بدو آشنایی با آن دچار مشکلات زیادی می شوند. متن های تخصصی و پیچیده در این شاخه زمینه را برای سوتفاهم و بدفهمی متن ها فراهم می کند. از این رو کتابی که مفاهیم به کار گرفته شده در فلسفه زبان را با صبر و حوصله توضیح دهد میتواند به یاری افراد علاقه مند به این شاخه فلسفه بیاید. کتاب فلسفه زبان نوشته کالین مک گین – فیلسوف برجسته تحلیلی معاصر – با بررسی ده متن اصلی در فلسفه زبان و تشریح و بررسی آنها به زبانی ساده و قابل فهم از جمله کتاب هایی است که می تواند ورود دانشجویان به فلسفه زبان را هموار کند. در این کتاب، نویسنده متن هایی از فلسفه زبان که در حال حاضر جز متن های کلاسیک این رشته در نظر گرفته می شوند را برگزیده است. مک گین نوشته هایی از فرگه، برتراند راسل، کریپکی، تارسکی، دیویدسن، پاتنم و گرایس را برای بررسی در کتاب خود برگزیده است.  

این کتاب برای دانشجویانی که قصد دارند فلسفه زبان را به صورت تخصصی پیگیری کنند مناسب است. همچنین اساتیدی که فلسفه زبان تدریس می کنند می توانند از این کتاب به عنوان کتاب درسی در کلاس های خود بهره ببرند.    

این کتاب ۲۴۰ صفحه ای توسط انتشارات دانشگاه ام آی تی در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است. کالین مک گین در دانشگاههای روتگرز و آکسفورد به تدریس فلسفه مشغول است.

نظر شما