شناسهٔ خبر: 41299 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همه ناشران تا پایان سال ۹۴ صاحب «امضای دیجیتال» می‌شوند

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گسترش خدمات الکترونیک و ارائه «توکن» (امضای دیجیتال مختص ناشران) به همه ناشران تا پایان سال ۹۴ خبر داد.

 

مجوز کتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: محمد سُلگی با اعلام این خبر گفت: در راستای گسترش دولت الکترونیک و به منظور سرعت و دقت در انجام امور اجرایی ناشران و کاهش تردد در سطح شهر تهران، طرح فرآیند صدور مجوز اعلام وصول کتاب از اول آبان ماه به صورت کاملا الکترونیک ساماندهی و اجرا شده است.

وی افزود: در مرحله اول ناشرانی که دارای «توکن» هستند، می‌توانند درخواست صدور مجوز چاپ و نشر کتاب خود را (قبل از چاپ اعلام وصول) از طریق سامانه الکترونیکی اعلام شده ارسال کنند. سایر ناشران فاقد «توکن» نیز با مراجعه حضوری به واحد ثبت کتاب این دفتر می‌توانند درخواست اعلام وصول خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

سُلگی از ارایه توکن به ناشران کل کشور در مرحله دوم این طرح خبر داد و گفت: با توجه به استقبال ناشران از این طرح، در نظر داریم توکن را به تمامی ناشران کشور تخصیص دهیم که خوشبختانه مقدمات اجرایی آن فراهم شده و تا پایان سال جاری فرآیند تحویل توکن به ناشران انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاتب و کتابخوانی ادامه داد: با توزیع توکن در میان تمامی ناشران، فرآیند ثبت و صدور مجوز اعلام وصول کتاب به صورت الکترونیک برای تمامی ناشران کشور انجام خواهد شد.

سلگی در پایان تاکید کرد: همچنین ناشران می‌توانند تمامی مراحل فرآیند صدور مجوز چاپ و نشر کتاب خود را از طریق همین سامانه پیگیری کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود مگر در مواقع ضروری که ناشر باید نسخه کتاب چاپ شده خود را به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی تحویل دهد.

نظر شما