شناسهٔ خبر: 41455 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استعفای حسین علیزاده از دبیری شورای عالی خانه موسیقی

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده پیشکسوت از دبیری شورای عالی خانه موسیقی استعفا کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ یک فرد مسوول در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این موضوع را تایید کرد و گفت : زمزمه های این موضوع طی روزهای اخیر مطرح بود اما این استعفا امروز قطعی شد.
وی افزود : آقای علیزاده مدتی است که اعلام می کند موافق سیاست های کنونی خانه موسیقی نیست و تمایلی به ادامه همکاری با شورای سیاستگذاری خانه موسیقی ندارد.
این در حالی است که روابط عمومی خانه موسیقی دیروز اعلام کرده بود که حسین علیزاده از خانه موسیقی استعفا نکرده است.
این موضوع درپی اظهارات حسین علیزاده در آخرین نشست خبری اش مبنی بر این که دو سال است به خانه موسیقی نرفته و خود را عضو این خانه نمی داند مطرح و اضافه شده : در این مدت هیچ گونه اظهار نظر یا نامه مکتوبی درباره استعفای این هنرمند پیشکسوت دریافت نکرده است.
اما این موسیقدان با انتشار نامه ا ی رسمی گفته از سمت دبیری شورای عالی خانه موسیقی استعفا کرده است. 
در این نامه آقای علیزاده اعلام کرده بنابر تجربه ای که طی سه سال گذشته در شورای عالی خانه موسیقی داشته ام، روحیات و اصول فکری خود را در راستای آن ندیده، لذا بدون آن که کتبا استعفایی تقدیم کنم، بدون جنجال از آن کناره گیری کرده ام. 
در این نامه اضافه شده:باکمی دقت به بیانیه رسمی شورای عالی خانه موسیقی، به روشنی می توان دریافت که اعضای شورا در جریان تمام امور خانه نیستند. 
نمونه آن بی اطلاعی مسؤولان خانه موسیقی از غیبت اینجانب است که پس از حدود ۱۸ ماه همان طور که در بیانیه درج شده (خرداد ۹۳ آخرین جلسه شورا) آن را در وب سایت رسمی خانه اعلان داشته اند.
آیا شورایی که در ۱۸ ماه گذشته یک یا دو نوبت تشکیل جلسه داده (البته بدون حضور اینجانب) می تواند شورای موثری در حل موضوعات، بخصوص این دوره خانه موسیقی باشد؟ 
آیا شورا، شورایی تشریفاتی نیست که فقط در شرایط بحران با تلاش هیئت مدیره تشکیل جلسه داده تا سپری مناسب برای مشکلات خانه باشد؟ 
آیا رئیس و اعضای شورا در مسائل ریز و درشت موسیقی کشور و خانه موسیقی به طور بی طرفانه قرار می گیرند، تا حضوری موثر برای راه حل موضوعات داشته باشند؟ 
اگر اهمیت موضوع برای شما عزیزان بستگی به استعفای کتبی اینجانب از خانه خود را دارد، اینجانب حسین علیزاده، عضو و دبیر شورای عالی خانه موسیقی، استعفای رسمی و کتبی خود را اعلان داشته و آرزوی موفقیت برای شما عزیزان، در راه اعتلای موسیقی کشور را دارم. 

نظر شما