شناسهٔ خبر: 41530 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش هیولاها از فرانسه به بخش تئاتر ملل جشنواره تئاتر فجر پیوست

نمایش هیولاها به کارگردانی لارنت فرانی محصول کشور فرانسه در بخش تئاتر ملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ همچنین نمایش سپیدمند محصول مشترک ایران و ترکیه، نوشته و کار قطب الدین صادقی به دلیل نبود هماهنگی لازم برای حضور گروه اجرایی در ایران، امکان شرکت در جشنواره را پیدا نکرد. 
بر همین اساس تعداد نمایش های شرکت کننده در بخش تئاتر ملل جشنواره س و چهارم تئاتر فجر پانزده نمایش خواهد بود. 
به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی تئاتر فجر از سال 1361 کار خود را آغاز کرده است و تاکنون که سی و چهارمین دوره را پشت سر می گذارد به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای هنری در حوزه تئاتر به شمار می رود.
این جشنواره در بخش های مختلفی برگزار می شود که هرکدام از آنها در جایگاه خود از اهمیت بسیار برخوردار است؛ از جمله این بخش ها می توان به تازه های تئاتر ایران، نسل نو و بخش بین الملل اشاره کرد.
سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی، از پاییز 94 برنامه های جنبی خود را در قالب کارگاه های آموزشی در تهران و سایر استان های کشور آغاز کرده است؛ بخش اصلی این جشنواره از یکم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می شود که در آن دست آورد یکسال هنر نمایش کشورهای شرکت کننده در قالب اجراهای صحنه ای و خیابانی روی صحنه می رود.
این جشنواره دارای بخش های جنبی مختلفی از جمله پژوهش، نمایشنامه نویسی، اجرای تازه های تئاتر، عکاسی تئاتر، نمایشگاه کتاب و ... است. 
6 استان کشور (علاوه بر تهران 13 شهر دیگر) به عنوان میزبان استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جشنواره تعیین شده اند که 22 گروه نمایشی در آنها به اجرا می پردازند.

نظر شما