شناسهٔ خبر: 41600 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پرستاران» در مرحله تحقیق/ فیلمنامه تا یک ماه دیگر نوشته می‌شود

علیرضا افخمی درباره زمان نگارش فیلمنامه سریال «پرستاران» بیان کرد که تا یک ماه دیگر طرح این اثر ارایه شده و بعد از بررسی‌های سازمانی فیلمنامه به نگارش درخواهد آمد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان تلویزیون درباره مجموعه «پرستاران» که قرار است آن را برای شبکه سه بسازد به خبرنگار مهر گفت: ما حدود سه ماه است که تحقیقات مفصلی را برای سریال «پرستاران» شروع کرده ایم. در این پژوهش ها دو گروه دو نفره به بیمارستان ها می روند و خاطرات و مشکلات کادر درمانی و همچنین مشکلات بیماران را جویا شده و اینها را طبقه بندی می کنند که فعلا به بیمارستان هایی از تهران و کرج اعزام شده اند.

وی درباره فضای این سریال عنوان کرد: ما سعی می کنیم به مسایل اجتماعی توجه داشته باشیم و واقع گرایی را به خصوص در حوزه مسایل درمانی بیمارستان ها در فیلمنامه و اجرا مدنظر قرار دهیم. جامعه ما مشکلات زیادی در این حوزه دارد و اکنون مدتی است که برنامه جامع سلامت اجرا می شود و رویکرد اصلی آن کاهش مسایل و مشکلات مالی بیماران بوده است، اینکه بیمار به چیزی غیر از بیماری مثل مسایل مالی فکر نکند. تلاش می شود که این طرح در بیمارستان ها جا بیفتد ولی با یک مشکل عمده روبروست و آن به تسویه نکردن بدهی های شرکت های بیمه مربوط می شود. طبق این طرح بیماری که به بیمارستان رجوع می کند باید بیمه شود و شرکت های بیمه باید هزینه ها را پرداخت کنند.

افخمی ادامه داد: بنابراین متن ما براین اساس نوشته می شود که هم شرکت های بیمه و هم سایر مسئولان ذیربط را انذار دهد تا به مسایل درمانی توجه کنند و هم سعی می کند به بیماران و همراهان آنها آموزش هایی را ارایه دهد و هم به کادر درمانی معدودی که وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند مسایلی را متذکر شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه این سریال تا چه حد به انتقاد از مشکلات و مسایل درمانی می پردازد، عنوان کرد: سرمایه گذاری اصلی این سریال را وزارت بهداشت بر عهده دارد و ما جلسات متعددی با مدیران این نهاد داشته ایم، حتی چند جلسه هم با وزیر بهداشت صحبت کردیم و اتفاقا خود آنها هم تاکید داشتند که مسایل و معضلات این حوزه مطرح شود منتها نه به این شکل که درباره آنها جوسازی صورت بگیرد. من در این مدت که به تحقیقات مشغول بودم متوجه شدم که کادر درمانی که وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند بسیار معدود هستند.

این کارگردان درباره اینکه همکاری با وزارت بهداشت ممکن است باعث شود او از طرح بعضی از مسایل انتقادی در سریال خود بکاهد، توضیح داد: این خطر ممکن است هر کسی را که با سرمایه دیگری کار می کند، تهدید کند و باید مراقب بود. به هرحال ما زمانی هم که با تلویزیونی کار می کنیم این رسانه ملزوماتی دارد که باید آنها را رعایت کنیم ولی این بدین معنا نیست که ما انتقاد سازنده را مطرح نکنیم و البته همانطور که گفتم خود مدیران پیش قدم بودند که ضعف ها با رویکرد سازنده بیان شود.

وی زمان نگارش فیلمنامه را حدود یک ماه دیگر دانست و بیان کرد: تا یک ماه دیگر طرح اولیه این سریال ارایه می شود و بعد از آن باید وارد بررسی های سازمانی در صداوسیما و وزارت بهداشت شود و اگر به توافق برسیم نگارش فیلمنامه شروع خواهد شد و همچنین تولید آن نیز به سال ۹۵ خواهد افتاد.  

نظر شما