شناسهٔ خبر: 41646 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چاپ و نشر» به پله ۱۳۱ رسید

صد‌و‌سی‌و‌یکمین شماره ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی «چاپ و نشر» منتشر شد.

 

«چاپ و نشر» به پله 131 رسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ صدوسی‌و‌یکمین شماره ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی چاپ و نشر با مدیرمسئولی احمد سمیعی منتشر شده است. در این شماره، محمودرضا برازش، مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقاله‌ای با عنوان «فرصت نمایشگاه را دریابیم» ضرورت و اهمیت برپایی نمایشگاه چاپ را بیان کرده و وظایف اهالی صنعت چاپ در این نمایشگاه‌ها را برشمرده است. از جمله این وظایف می‌توان به «به نمایش گذاشتن تجهیزات و محصولات تولیدکنندگان داخلی در غرفه‌ها» و «تبدیل کردن نمایشگاه به محلی برای آموزش و یادگیری» اشاره کرد.
 
«آشنایی با شبکه‌ها و مؤسسه‌های جهانی استانداردسازی چاپ» از دیگر بخش‌های این ماهنامه به شمار می‌آید. در این بخش می‌خوانیم: «استاندارسازی جهانی فرآیند چاپ اهمیت زیادی در کنترل فرایند، اطمینان از کیفیت و بهبود روابط بین سفارش‌دهندگان محصولات چاپی و چاپخانه‌داران و متخصصان پیش از چاپ دارند. امروزه بسیاری از چاپخانه‌داران دنیا تولیدات چاپی خود را بر اساس استانداردسازی فرآیندهایشان با ISO۱۲۶۴۷ ارائه می‌دهند و بسیاری از سفارش‌دهندگان محصولات چاپی هم چاپخانه‌هایی را انتخاب می‌کنند که این استاندارد را پیاده‌سازی کرده باشند.»
 
در بخش دیگر این ماهنامه با عنوان «صنعت چاپ ایران و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری بین‌المللی» قابلیت‌های ایران برای تبدیل شدن به قطب تولید محصولات چاپی در منطقه برشمرده شده است. همچنین در این بخش چنین ارائه شده است: «ضرورت ایجاد و گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه چاپ و بسته‌بندی از طرف سرمایه‌گذاران برگ برنده‌ای است که نیاز به هوشیاری و درایت در این مقطع از زمان دارد که هر شخص یا شرکتی با شم بازار خود می‌تواند آن را دریافت و در راه آن قدم اصلی را بردارد.
 
«چهره‌های ماندگار تاریخ چاپ کشور» عنوان بخش دیگر این ماهنامه است. در این بخش، خاطرات تلخ و شیرین محمدتقی سعیدی، پیشکسوت صنعت لیتوگرافی تهران ارائه شده است. گفت‌وگو با احمدرضا اعتمادمظاهری، مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران در صفحه ۱۲۳ این ماهنامه خواندنی است. وی در این گفت‌وگو با صراحت بیان کرده است که «تهیه و توزیع قطعات یدکی ماشین‌آلات صنعت چاپ را به‌دست می‌گیریم»
 
مخاطبان در بخشی از این ماهنامه با عنوان «فرآیندهای مختلف چاپ دیجیتال بر روی کاغذ» با کاغذهای چاپ دیجیتال آشنا می‌شوند. در بخش «معرفی محصولات فرهنگی» این ماهنامه کتاب‌های «سبک‌های گرافیک»، «ساخت کاغذ و فرآیند چاپ»، «مدرسه تجارت» و «دَه طراح صحنه» معرفی‌شده‌اند.

صد و سی و یکمین شماره ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی چاپ و نشر ویژه دی‌ماه، با مدیرمسئولی احمد سمیعی، در ۳۴۰ صفحه، به بهای ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما