شناسهٔ خبر: 41684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نوبل‌خوانی با کامیلو خوسه سلا/ سفیر اسپانیا به شهر کتاب می‌رود

نشست نوبل خوانی با کامیلو خوسه‌سلا عصر امروز با حضور ادواردو لوپس بوسکتس، مریم حق‌روستا و علی‌ فیض‌اللهی در مؤسسه شهر کتاب برگزار می‌شود.

 

کامیلا خوسه سلا

کامیلا خوسه سلا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پایگاه اطلاع‌رسانی شهر کتاب،:کامیلو خوسه سلا، یکی از نویسندگان برجسته‌ اسپانیایی قرن بیستم است که او را در ردیف نویسندگانی چون «سلین» و «مالاپارته» و کتاب «خانواده‌ پاسکوآل دوآرته» او را هم‌سنگ «بیگانه»‌ کامو دانسته‌اند. سلا بی‌گمان یکی از بهترین رمان‌نویسان پس از جنگ داخلی اسپانیاست.
 
او در سال ۱۹۸۹ موفق به دریافت جایزه‌ ادبی نوبل شد. سلا، علاوه بر رمان، نمایشنامه و تعدادی داستان کوتاه و بلند نوشته و عضو موثر بسیاری از مجامع ادبی اروپا بوده است. مهم‌ترین رمان‌های‌ او بدین قرارند: «خانواده‌ پاسکوآل دوآرته»، «کندو»، «سن کامیلو»، «سفر به آلکاریا»، «فرهنگ مخفی». کتاب «خانواده‌ پاسکوآل دوآرته» به قلم مرحوم فرهاد غبرایی به فارسی ترجمه و تاکنون چندین نوبت منتشر شده است. امسال صدمین سال تولد این نویسنده نوبلیست است.
 
بیست‌ویکمین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه ۲۷ دی به کامیلو خوسه‌ سلا با بررسی و تحلیل رمان «خانواده‌ پاسکوآل دوآرته» اختصاص دارد که با حضور ادوآردو لوپس بوسکتس (سفیر اسپانیا در ایران)، مریم حق‌روستا و علی‌ فیض‌اللهی (استادان زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه تهران) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما