شناسهٔ خبر: 41794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوازدهمین المپیاد زبان فارسی در مسکو برگزار شد

دوازدهمین المپیاد زبان فارسی با حضور دانشجویان روس زبان فارسی از دانشگاه های سراسر روسیه و بلاروس در دانشکده آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو روز جمعه برگزار شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه اعلام کرد: در المپیاد زبان فارسی مسکو، دانشجویان روس زبان فارسی از دانشگاه های آستاراخان - قاران - اوفا- سن پترزبورگ - مسکو- مینسک و چندین دانشگاه دیگر شرکت داشتند.
المپیاد زبان فارسی در چهار بخش ادبیات - زبان فارسی - ترجمه - مکالمه برگزار و به نفرات اول المپیاد در بخش های مختلف جوایزی اهدا شد. 
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مراسم اهدا جوایز دانشجویان برتر إظهار داشت: برگزاری المپیاد زبان فارسی در مسکو تبدیل به یک سنت حسنه شده است.
سفیر کشورمان با اشاره به اینکه گسترش زبان فارسی در روسیه بخش قابل توجهی از روابط ایران و روسیه می باشد ، افزود: گسترش زبان فارسی یک ارزش جهانی است دکتر سنایی با اشاره به حضور ایران شناسان و أسانید زبان فارسی در این مراسم از تلاش آنها در توسعه فرهنگ ایران شناسی و زبان فارسی در روسیه تشکر کرد.
دراین مراسم «ایگور عبدالقاضی اف » رییس انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو و جمع کثیری از اساتید و ایرانشناسان روس حضور داشتند.
 

 

نظر شما