شناسهٔ خبر: 42069 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب هفته این بار با لوریس چکناواریان /˝همه ما منشی خداوند هستیم˝

شماره نود و یکم کتاب هفته خبر منتشر شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ شماره نود و یکم کتاب هفته خبر با مطالبی از حامد ابراهیم پور، احمد اکبرپور، آرمان بایون سا، شاپور جورکش، ابوتراب خسروی، محمد رضا رستمی، کمیل روحانی، امیر صدری، مسعود عرفانیان، امین فقیری، پیمان مقدم، مهدی غبرایی، علیرضا طبایی، افشین شاهرودی، ضیاءالدین خالقی، حمید رضا شکارسری و الوند بهاری منتشر شد.

گفت و گوی محوری این شماره از کتاب هفته خبر، گفت و گویی است با لوریس چکناواریان که توسط سعید برآبادی انجام شده؛ با عنوان : "همه ما منشی خداوند هستیم" .

چکناواریان در این گفت و گو می‌گوید: "هنر اصولا یک زبان الهی و خدایی است. اگر بخواهد به صورت هنر درآید، هیچ کس نمی‌تواند راجع به آن حرف بزند؛ یعنی نه بتهوون، نه باخ، نه حافظ و نه فردوسی هیچ کدام نمی‌توانند راجع به هنرشان حرف بزنند. چون هنر خیلی از آن‌ها بالاتر است. کسی که بتواند ۶۰ هزار بیت بنویسد، یا ۹ سمفونی بنویسد، یک فرد عادی نیست. چنین کاری خیلی بالاتر از تکنیک است. می‌دانید که هنر، ۹۹ درصدش تکنیک است، ماتماتیک(ریاضی) است، و یک درصدش، خلاقیت. خصوصا در مورد موسیقی که ۹۹ درصدش روی اصول ریاضی و تکنیک است."

همچنین در شماره نود و یکم کتاب هفته خبر گفتارهایی می‌خوانید از لیلا کردبچه، کاوه ابراهیم پور، اسماعیل شاهرودی فقید و مایکل کین بازیگر معروفی که در ایران بیش از همه با فیلم‌های کریستوفر نولان شناخته می‌شود.

نظر شما