شناسهٔ خبر: 42289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تازه ترین اثر مرحوم علامه طهرانی منتشر شد

جلد یازدهم کتاب «مطلع انوار» از تالیفات علامه آیةالله حاج سيّد محمّد حسين حسينی طهرانی (ره) توسط انتشارات مکتب وحی در منتشر شد.

 

مطلع انوار

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ خبرنگار مهر، مجموعه کتاب های مطلع انوار  که با مقدمه و تعلیقات سیّد محمّد محسن حسینی طهرانی (فرزند علامه طهرانی) همراه است، در جلد یازدهم شامل مباحث «رجالی، پزشکی، اشارات و نکته ها» می شود که در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم رونمایی و ارائه شده است.

یازدهمین جلد مطلع انوار در ۵۰۹ صفحه و پنج بخش تدوین یافته است که بخش های آن عبارتند از: «رجال و تراجم، شخصیتها»، «فهارس و کتابشناسی»، «مطالب پزشکی»، «طرائف و لطائف»، «اشارات و نکته ها».

در پشت جلد این کتاب به نقل از تعلیقه صفحه ۱۸۵ آمده است: « تمامی نوابغ علمی و مشاهیر از بزرگان ایران ‌زمین، به این حقیقت معترف ‌اند که هستی حیات معنوی و علمی خود را مرهون مبانی و آموزه‌های مکتب معرفتی اسلام می‌دانند و اگر این دین و آیین نبود، کجا امثال فارابی و بوعلی و صدرالمتألّهین شیرازی و خواجه عطار نیشابوری و حافظ ‌شیراز و مولانا جلال‌الدّین بلخی و استاد سخن و ادب، شیخ مصلح‌الدّین سعدی شیرازی می‌توانسته ‌اند این‌چنین تلألؤ و درخششی در عالم معرفت و فنونِ علوم و ادب و بلاغت بیافرینند؟!»

جلد یازدهم مطلع انوار از «دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع» و با قیمت ۲۲۰۰۰ تومان با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر شده است.

لازم به ذکر است از دوره ۱۴ جلدی «مطلع انوار» (مجموعه موضوعی و دسته بندی شدۀ دستنوشته‌ های علامه حسينی طهرانی) تاکنون ۱۳ جلد منتشر شده و جلد چهاردهم به فهارس عامه مجموعه اختصاص دارد که جهت بهره مندی محققین به طبع خواهد رسید.

«احوالات شخصی»، «تذکره اساتید عرفان و بزرگان علم»، «ادعيه و عبادات»، «فلسفه، عرفان، ادبيات و هيئت و نجوم»، «ابحاث تفسیری و روایی»، «کلام (مبدأ و معاد و مَساوی)» «کلام (اهل بیت)»،«مباحث تاریخی، سیاسی ـ اجتماعی» و «مواعظ رمضان المبارک» از دیگر موضوعات اين مجموعه‌اند.

علاقه‌مندان می توانند برای مشاهده دیگر مجلدات مطلع انوار به کتابخانه دیجیتال پایگاه اینترنتی متقین مراجعه کنند.

نظر شما