شناسهٔ خبر: 42478 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست «ایام صادق» در نخستین سالگرد سید محمدصادق طباطبایی

نشست ویژه مرکز فرهنگی شهر کتاب با عنوان «ایام صادق» با محوریت شخصیت سید محمدصادق طباطبایی برگزار می‌شود.

 

برگزاری نشست «ایام صادق» در نخستین سالگرد سید محمدصادق طباطبایی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  «ایام صادق» عنوان نشست ویژه مرکز فرهنگی شهر کتاب است که دوشنبه سوم اسفند با محوریت شخصیت سید محمدصادق طباطبایی برگزار می‌شود.
در این نشست دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، استاد لوریس چکناواریان، آهنگساز، حجت‌الاسلام دکتر محمد مقدم، معاون بین‎الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، دکتر سیدمحمدمهدی جعفری، مترجم و پژوهشگر متون دینی، مهندس حسین کاشفی و دکتر غزاله طباطبایی حضور خواهند داشت.
 یکی از خواندنی‌ترین خاطرات سیاسی ـ اجتماعی معاصر ایران، خاطرات دکتر سیدمحمدصادق طباطبایی است که به جنبش دانشجویی ایران، حوادث لبنان، امام موسی‌صدر، انقلاب فلسطین، شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و امام‌ خمینی(ره) اختصاص دارد و در سه جلد به همت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی منتشر شده است.
 سیدصادق طباطبایی چهره‌ای استثنائی در دوران معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی با شخصیت‌های مختلف در ارتباط بود و وسعت دید و بیان شیوای او زبانزد رجال سیاسی و فرهنگی است. طباطبایی آثاری در حوزه‌های علمی و فرهنگی تالیف و ترجمه کرد که از جمله ترجمه‌ آثار نیل پستمن متفکر آمریکایی را می‌توان نام برد.
 نشست ویژه‌ شهر کتاب با همکاری موسسه‌ امام موسی‌ صدر و با حضور اصحاب فرهنگ و سیاست به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر سیدمحمدصادق طباطبایی دوشنبه سوم اسفند از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما