شناسهٔ خبر: 42676 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب هفته خبر با پرونده‌ای برای فاطمه معتمد آریا منتشر شد/ آغاز فعالیت هنری از کتابخانه شماره ۱۳ کانون پرورش فکری

نودوچهارمین شماره «کتاب هفته خبر» به سردبیری محمد ولی‌زاده با پرونده‌ای ویژه فاطمه معتمد آریا منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

کتاب هفته خبر با پرونده‌ای برای فاطمه معتمد آریا منتشر شد/ آغاز فعالیت هنری از کتابخانه شماره 13 کانون پرورش فکری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مجله «کتاب هفته خبر» در جدیدترین شماره خود در پرونده‌ای ویژه درباره فاطمه معتمد‌آریا، ضمن گفت‌وگو با این پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی، نظرات برخی چهره‌های فرهنگی هنری را درباره او منعکس کرده است. آثاری از سعید برآبادی، بهزاد عشقی و امیر صدری در قالب گفت‌وگو، یادداشت و تحلیل، این پرونده را تشکیل می‌دهند.
 
نود و چهارمین شماره «کتاب هفته خبر» با مجموعه یادداشت‌هایی از ضیاءالدین خالقی، امین فقیری، الوند بهاری، علیرضا طبایی، مسعود عرفانیان و احمدرضا چه‌که‌نی به مناسبت‌هایی چون سالروز تولد نازنین نظام‌شهیدی، اسماعیل فصیح‌، محمد دبیرسیاقی، هوشنگ ابتهاج خلیلی، احمدرضا چه‌که‌نی و همچنین درگذشت علی اکبر دهخدا همراه است. این نشریه همچنین پس از پرونده معتمد‌آریا، در پرونده‌هایی جداگانه به معرفی شخصیت و آثار منصور ضابطیان، محسن حسینی، جونو دیاس و کویینتین تارانتینو پرداخته است.
 
در بخشی از گفت‌وگوی سعید برآبادی با فاطمه معتمدآریا در این نشریه می‌خوانیم:

خانواده شما چه زمانی متوجه شدند که شما به هنر علاقه‌مند شدید و برخوردشان با این اتفاق چه بود؟
علاقه پدر و مادر و کل خانواده من به هنر خیلی عمیق و ریشه‌ای بود. به همین خاطر نفهمیدم از چه زمانی به هنر علاقه‌مند شدم و فکر می‌کنم که این علاقه همیشه در من بوده. طبیعی است در چنین خانواده‌ای مورد تشویق و حمایت قرار بگیرم. ولی رابطه جدی من با هنر به دوران مدرسه و تحت تأثیر معلم‌های خوبی که داشتم برمی‌گردد. و بعد هم در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بود که عملا کار هنری را شروع کردم.

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان می‌رفتید؟
بله، کتابخانه شماره ۱۳ که در نیاوران قرار داشت. گرایش اصلی من در کانون اول نقاشی بود، بعد از نقاشی، موسیقی، کتابخوانی و مقاله نویسی برایم مهم بود. آخرین کلاسی که رفتم تئاتر و سینما بود. دوره سینما خیلی کوتاه بود، اما تئاتر را پیگیری کردم.

از میان چهره‌های هنری امروز کدام افراد هم دوره شما در کانون بودند؟
خیلی‌ها، مثلا آقای طهماسب، جبلی، علی‌قلی، آقای طالبی، حسن دوست و همایون اسعدیان و مسعود میمی و بسیاری دیگر...

 نودو‌چهارمین شماره مجله «کتاب هفته خبر» در ۱۱۸ صفحه به قیمت پنج هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

نظر شما