شناسهٔ خبر: 42712 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد شانزدهم فرهنگنامه کودک و نوجوان تا پایان سال منتشر می‌شود

دبیر شورای کتاب کودک گفت: شانزدهمین جلد از فرهنگنامه کودک و نوجوان تا ۲۰ اسفندماه جاری منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این جلد از این دائره‌المعارف عمومی را پیش خرید کنند.

 

طرح ادبیات

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نوش‌آفرین انصاری در گفتگویی از انتشار جلد شانزدهم فرهنگنامه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین دایره المعارف عمومی مصور ایرانی است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون با دیدگاهی علمی – پژوهشی و با تکیه بر فرهنگ ایران و جهان متناسب با دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی ۱۶-۱۰ سال تهیه می‌شود.

به گفته دبیر شورای کتاب کودک، در تألیف این فرهنگنامه بیش از ۳۰۰ استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری می‌کنند. کلیه فعالیت‌های فرهنگنامه زیر نظر شورای اجرایی و دبیر آن صورت می‌گیرد. تاکنون ۱۵ جلد از فرهنگنامه منتشر شده است و شانزدهمین جلد هم ۱۷ اسفندماه با حضور بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود.

انصاری همچنین به بخش‌های مختلف مراسم رونمایی از جلد شانزدهم فرهنگنامه اشاره و بیان کرد: این مراسم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که از آن جمله می‌توانم به رونمایی از جلد شانزدهم «فرهنگنامه کودک و نوجوان»، تجلیل از ۲۸ پدیدآور آثار برگزیده نشان «ماهی سیاه کوچولو» شامل نویسنده، مترجم و تصویرگر، یک نفر از برگزیدگان جایزه آذر یزدی و یک نفر از برگزیدگان جایزه جعفر پایور و همچنین تعدادی از ناشران آثار اشاره کنم.

این پژوهشگر کودک و نوجوان همچنین بیان کرد: کسانی که مایل به تهیه این جلد از فرهنگنامه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت شورای کتاب کودک و واریز مبلغ ۵۶ هزار تومان، شانزدهمین جلد را تهیه کنند.

به گفته انصاری پیش‌بینی می‌شود مجموعه فرهنگنامه در ۲۶ جلد با نظم الفبایی با بیش از پنج هزار مقاله و چندین هزار نقشه، تصویر و نمودار رنگی از سوی شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه منتشر شود.

تاکنون جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۳۷۷)، ترویج علم ایران (۱۳۷۹) و بهترین مقاله های دینی در دایره المعارف ها (۱۳۸۳) به فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اعطا شده است.

نظر شما