شناسهٔ خبر: 42906 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری گردهمایی مدیران نشر جهاددانشگاهی

رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از میزبانی جهاددانشگاهی استان زنجان برای برگزاری چهارمین گردهمایی سراسری مدیران نشر جهاددانشگاهی کشور طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفندماه خبر داد.

 

21713.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ عادل تقوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از سال ۸۰ به‌طور رسمی فعالیت خود را در سه حوزه تولید و نشر، توزیع کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی و با هدف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و هدایت شعب سراسر کشور آغاز کرده و تا به امروز توانسته در حوزه چاپ، نشر، توزیع و مباحث فرهنگی حوزه کتاب اقدامات شاخصی انجام دهد.

وی افزود: این سازمان از زمان شروع فعالیت خود تا پایان سال ۹۳، اقدام به چاپ و نشر قریب به شش‌هزار عنوان کتاب، اعم از چاپ اول و مجدد کرده است. همچنین در طول سال ۹۳، حدود ۴۳۰ عنوان کتاب دانشگاهی توسط این سازمان منتشر شده است.

رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در ادامه برگزاری دو جشنواره مطرح کشوری را از مهم‌ترین افتخارات این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: علی‌رغم مسئولیت چاپ و نشر کتاب، این سازمان در مباحث فرهنگی حوزه کتاب نیز فعالیت‌های چشم‌گیری داشته که برگزاری بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی و پایان‌نامه سال دانشجویی از جمله این افتخارات است.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده در ارتباط با رتبه نشر کشوری از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: معمولا در ارتباط با ارزیابی‌هایی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و کتابخانه ملی که در زمینه نشر تعیین‌کننده هستند، صورت می‌گیرد، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی بین رتبه‌های یکم تا پنجم ناشران شاخص دانشگاهی را به شکل غیررسمی داشته است. همچنین استادانی که در بحث نشر با این سازمان ارتباط داشته‌اند، بیان‌کننده وجهه مثبت این مرکز از لحاظ جایگاه و اعتبار علمی هستند.

تقوی در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین گردهمایی سراسری مدیران نشر جهاددانشگاهی، ایجاد همدلی و هماهنگی و وحدت‌ رویه را از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی بین شعبه‌های انتشارات سراسر کشور این نهاد انقلابی دانست و بیان کرد: امسال این گردهمایی از روز چهارشنبه ۱۲ تا پنج‌شنبه ۱۳ اسفند به میزبانی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون قریب به ۳۰ شعبه این سازمان در سراسر کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: در این گردهمایی مسئولان همه این شعبه‌ها حضور خواهند داشت تا در ارتباط با مشکلات واحدها، تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای موفقیت واحدهای برتر و الگوسازی آن برای دیگر واحدها و برخی مباحث به بحث و بررسی بپردازند. همچنین در این دو روز برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی ویژه همه اعضای شعبه‌های سازمان انتشارات در دستور کار خواهد بود.

رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ادامه داد: از ویژگی‌های این گردهمایی که جزو برنامه‌های جنبی محسوب می‌شود، این است که کتاب برتر سازمان، شعبه، فروشگاه و همکاران برتر در فاصله بین گردهمایی سوم و چهارم معرفی می‌شوند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نظر شما