شناسهٔ خبر: 42990 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم اختتامیه «پایتخت کتاب ایران» با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

مراسم پایانی دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران» دوشنبه (۱۷ اسفند) در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

برگزاری مراسم اختتامیه «پایتخت کتاب ایران» با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» دوشنبه (۱۷ اسفند) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کتابخانه ملی ایران، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت برگزار می‌شود.
 در دومین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ۸۲۰ طرح و برنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. پس از انجام داوری‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های ۲۰ روستا به دور نهایی داوری‌ها راه یافت و ۱۰ روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزیده شدند. همچنین طرح‌ها و برنامه‌های ۱۰ روستا نیز شایسته‌ تقدیر شناخته شد.
همچنین در دومین دوره «پایتخت کتاب ایران» ۱۰۰ شهر با طرح‌ها و برنامه‌های خود شرکت کردند و طرح‌ها و برنامه‌های ۱۵ شهر به دور نهایی راه یافت. ۶ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران شدند و در نهایت یک شهر برگزیده شد و طرح‌ها و برنامه‌های دو شهر نیز شایسته‌تقدیر شناخته شدند.
در دومین دوره جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۰۰۰ بسته کتاب با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ناشران کودک و نوجوان و انتشارات گاج به روستاهای کشور ارسال شد.
بنیاد ملت به عوان حامی این دو جشنواره یک باب کتابخانه در شهر پایتخت کتاب ایران تأسیس خواهد کرد و به طرح‌های فرهنگی ۶ شهر در حوزه کتاب وام کم‌بهره اعطا می‌کند. همچنین این بنیاد از ۶ طرح برگزیده گروه‌های ترویج کتاب حمایت خواهد کرد.
مراسم اختتامیه دومین دوره «جشنوراه پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ساعت ۱۴ دوشنبه (۱۷ اسفندماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

نظر شما