شناسهٔ خبر: 43037 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیکاگو با موسیقی ایرانی لرزید / اجرای کنسرت موسیقی ایرانی به رهبری یک فلسطینی

یک موسیقیدان فلسطینی با تنظیم قطعاتی از موسیقی ایرانی و اجرای آن در شیکاگو قلب این شهر را به لرزه درآورد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ پایگاه خبری دانشگاه شیکاگو ضمن ادای چنین توصیفی از اجرای ونیس زرور، هنرمند موسیقیدان و نوازنده‌ فلسطینی در شیکاگو این اجرا را اتفاقی خوش‌آیند برای سالن مرکز هنر "روا و دیوید لوگان" دانست. اتفاقی که سال‌ها بود نیفتاده: "دیگر این سالن کم‌کم داشت خاطره‌ اجراهای پر از تماشاچی را از یاد می‌برد. اجرای زرور در شب شنبه‌ گذشته آنچنان انرژی و خونی به هنرمندان و دانشجویان تزریق کرد که مطمئنا تا مدت‌ها همه از آن حرف خواهند زد و چشم انتظار اجرای بعدی آن خواهند بود."

آنگونه که زرور در برنامه‌ خود اعلام کرده، این اجرا بخشی از یک رشته کنسرت‌های سه‌گانه است که دو اجرای اولیه‌ آن روی صحنه رفته و او قرار است به زودی تمرین‌ها را برای رساندن اجرای سوم به تابستان سال آینده آغاز کند.

ونیس زرور که زاده و پرورش یافته‌ شهر رام‌الله است، از سال‌های میانی دهه‌ نود، با حضور در دانشگاه شیکاگو دست به  تشکیل گروهی زد که به‌صورت مداوم روی نغمه‌های شرقی و خاورمیانه‌ کار می‌کنند و برنامه‌های دوره‌ای خود را در سالن‌های مربوط به دانشگاه و حتی فضاهای بزرگ‌تر و محیط حرفه‌ای موسیقی اجرای می‌کنند. ونیس زرور خود چندین ساز شرقی را به‌خوبی می‌نوازد و جدای تخصص در تنبور و عود، در نواختن ویولن هم چیره‌دست است.

در اجرای یاد شده چندین قطعه از موسیقی سنتی ایران، شامل سازهای قانون، سنتور، عود، تار و سه‌تار و سی‌تار و دیگر سازهای سنتی با سبک ویژه و شیوه‌ خاص زرور و به‌وسیله ارکستر ۴۵ نفره‌ دانشگاه شیکاگو اجرا شدند.

نظر شما