شناسهٔ خبر: 43047 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه «مبانی روایت‌شناسی» برگزار می‌شود

کارگاه «مبانی روایت‌شناسی» در موسسه فرهنگی شهر کتاب در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

 

ابولفضل حری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در چند دهه‌ گذشته، روایت و دستور زبان روایت یا روایت‌شناسی در حوزه‌های دانشگاهی با اقبال روبه‌رو بوده و به تازگی نیز با پیوند روایت‌شناسی با سایر رشته‌ها، دوچندان مورد توجه قرار گرفته است. روایت و داستان، سوای اینکه به تعبیر بارت، درست مثل زندگی همه جا حضور دارد و فراـ فرهنگی و فراـ تاریخی است، شگرد و ابزاری در دستان نویسندگان برای خلق آثار ادبی و ناقدین و خوانندگان در درک، تحلیل و استحسان آثار ادبی بوده است.

کارگاه آموزشی «مبانی روایت شناسی» با تدریس ابوالفضل حری، عضو هیات علمی دانشگاه اراک، در ۱۲ جلسه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. دراین دوره‌ آموزشی مولفه‌های روایت یعنی داستان و متن؛ مکان؛ شخصیت و شخصیت‌پردازی؛ راویان و عمل روایت؛ دیدگاه/ کانونی‌شدگی؛ بازنمایی گفتار و اندیشه با ذکر نمونه‌هایی از آثار ادبی بررسی و تحلیل می‌شود.

هنرجویان در این دوره، علاوه بر آشنایی با نظریه و روش روایت‌شناسی، نحوه‌ی به کارگیری این نظریه‌ و روش‌ها را در تحلیل متون ادبی می‌آموزند.

دوره‌ «مبانی روایت‌شناسی» روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ تشکیل می‌شود. آغاز آن ۱۴ اردیبهشت است. علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ آموزشی تا پایان فروردین فرصت دارند برای ثبت‌نام به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

نظر شما