شناسهٔ خبر: 43227 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگرداندن کتاب به کتابخانه پس از 49 سال

مردی آمریکایی کتابی را که ۴۹ سال پیش از دانشگاه به امانت برده بود پس از سال‌ها به آنجا باز‌گرداند.

 

برگرداندن کتاب به کتابخانه پس از 49 سال

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ افرادی که تاریخ تولد دوستشان یادشان می‌رود یا نوبت دکتر خود را از یاد می‌برند اغلب خود را پنهان می‌کنند و سعی می‌کنند روبه‌روی افراد مربوطه ظاهر نشوند. اگر چیزی را از خاطر بردید اساساً خود را به فراموشی می‌زنید و در این میان امیدوارید که دیگران نیز آن موضوع را به خاطر نیاورند.

اما «جیمز فیلیپز» برخلاف این موضوع عمل کرد. وی که در جوانی در دانشگاه «دیتون» در «اوهایو» تحصیل کرد پس از ۴۹ سال کتابی را که از کتابخانه دانشکده به امانت برده بود به دانشگاه برگرداند. وی کتاب «تاریخچه جنگ‌های صلیبی» را در قفسه کتابخانه یافته بود و به عنوان یک دانشجو عذاب وجدان داشت که چیزی درباره این جنگ‌ها نمی‌داند بنابراین کتاب را به امانت برد و حالا پس از ۴۹ سال کتاب را به همراه یک برگه عذرخواهی به کتابخانه بازگرداند.

کتابخانه از این کار او خوشحال شد و جریمه او را بخشید. طبق سیاست سال ۱۹۶۷ برای هر روز دیرکرد باید ۲ سنت پرداخته شود. اگر «فیلیپز» را مجبور به جریمه دادن می‌کردند باید ۳۵۰ دلار پرداخت می‌کرد.

وی در نامه عذرخواهی خود نوشت: «لطفاً عذرخواهی مرا برای نیاوردن کتاب ضمیمه‌شده بپذیرید. وقتی سال اول دانشگاه بودم کتاب را امانت گرفتم اما تمام این سال‌ها نتوانستم آن را به شما برگردانم.» وی داستان جالبی را برای توجیه این کار خود آورد. وی گفت سال اول دانشگاه بودم که کتاب را گرفتم اما پس از آن ترک تحصیل کردم و به نیروی دریایی ایالات متحده پیوستم.

یکی از دوستانش وسایل او را از اتاق خوابگاه جمع می‌کند و به خانه والدین او می‌فرستد و کتاب تا سال ۱۹۹۴ که پدر وی و سال ۲۰۰۲ که مادر وی از دنیا رفتند در این خانه ماند و پس از فوت والدین به خانه برادر وی منتقل شد.

«کیت کلی»، کتابدار این مجموعه می‌گوید: «دیدن کتابی که به شکل دیجیتال قرض داده نشده بود و برگه تاریخ امانت و بازگشت پشت برگ آخر کتاب وصل شده بود بسیار جالب است. برگرداندن کتاب توسط آقای «فیلیپز» کار بسیار عاقلانه‌ای بود. هر کسی شهامت انجام چنین کاری را ندارد.»

نظر شما