شناسهٔ خبر: 43268 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح "تجمیع ۳" دانشگاه آزاد در سال جاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سال جاری طرح "تجمیع ۳"برای کاهش فرآیندهای دیوان سالارانه در دانشگاه اجرا می‌شود، از تمامی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواست برای اجرای فرآیندها در حداقل زمان و بهترین بهره وری با مدیریت همکاری کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، دکتر میرزاده دیدار نوروزی رئیس، هیات رئیسه، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سال ۹۵، سال کوثر فاطمی است، گفت: اقدام مقام معظم رهبری که این سال را به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده اند، بسیار سنجیده و مهم است. به این دلیل که ۳۷ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز حیاتی ترین عنصر در ارتباط با تداوم انقلاب اسلامی و تثبیت ارزش‌های انقلاب، عنصر زمان است. یعنی جامعه با گذر زمان باید دستاوردهای انقلاب را در عمل و اقدام لمس کند.

وی افزود: نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بااهمیت است چرا که اقتصاد دانش بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه در دو سال و نیم پیش بوده و در سال آتی نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

دکتر میرزاده تأکید کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اقدامات بسیار مهمی انجام داده و یا در دست انجام دارد تا بتواند نقش شایسته خود را در زمینه پیشبرد اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با همت دولت تدبیر و امید، درب خیبر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران با قوت دولت تدبیر و امید باز شد، اظهار داشت: به این ترتیب زمینه ای فراهم شد تا دانشگاه‌ها بتوانند اقدامات مفیدی برای تجهیز خود در زمینه علمی و در چارچوب استانداردهای بین المللی انجام دهند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست و برای این امر برنامه‌های ویژه ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تسهیلات رفاهی دانشگاه برای کارکنان و اعضای هیأت علمی گفت: حقوق کارکنان دانشگاه در حال حاضر نسبت به مهر ۹۲ حدود ۱۲۲درصد و حقوق اعضای هیأت علمی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه پرداخت وام به کارکنان و اعضای هیأت علمی نیز اقدامات مفیدی انجام داده، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۵۸۰ میلیاردتومان وام به اعضای هیأت علمی و کارکنان پرداخت شده است. از محل اعتبارات دانشگاه مبلغ ۴۱۷ میلیارد تومان وام ضروری، خرید، ودیعه و تعمیرات مسکن و همچنین مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بابت بیمه مازاد درمان و بیمه عمر به کارکنان و اعضای هیأت علمی و خانواده ایشان پرداخت شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی امروز به یک الگوی جهانی و مدلی برای توسعه علمی تبدیل شده است

دکتر میرزاده با بیان اینکه تمامی مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی اعضای یک خانواده هستند، گفت: این دانشگاه که از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و به ابتکار آیت الله‌هاشمی رفسنجانی تأسیس شده، امروز به یک الگوی جهانی و مدلی برای توسعه علمی تبدیل شده چرا که توانسته بدون اتکا به دولت، گستردگی قابل توجهی در سطح کشور داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این موضوع که دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه واحد است، تک تک کارکنان دانشگاه باید خود را مسئول دانسته تا اثربخشی دانشگاه را ارتقا دهند.

تمامی کارکنان دانشگاه در توسعه همه‌جانبه دانشگاه آزاد اسلامی نقش دارند

دکتر میرزاده با اشاره به اینکه تمامی کارکنان دانشگاه در توسعه همه‌جانبه آن نقش دارند، تأکید کرد: از کارکنان توقع دارم که نظم و انضباط کاری را در دستورکار خود قرار داده و همچنین از معاون اداری و مالی می‌خواهم امور مربوط به رفاه کارکنان و اعضای هیأت علمی را با جدیت دنبال کند.

وی خطاب به معاون علوم پزشکی افزود: همچنین باید در دانشگاه آزاد اسلامی زمینه ای فراهم شود تا کارکنان بتوانند از امکانات درمانی و تسهیلات پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بیشتر استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دکتر دادگان ورزش دانشگاه را ارتقا داده و در حال حاضر ۲۰۰هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش مشارکت فعال دارند، از وی خواست زمینه ای فراهم کند تا ورزش بین کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز توسعه پیدا کند.

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه تمامی کارکنان باید در مدیریت دانشگاه مشارکت فعال داشته باشند، گفت: این موضوع می‌تواند از طریق ارائه نظرات به وسیله نامه، ایمیل و... باشد تا همکاری همه جانبه برای توسعه دانشگاه صورت گیرد.

اجرای طرح "تجمیع ۳"برای کاهش فرآیندهای بروکراتیک دانشگاه در سال جاری

وی با بیان اینکه در سال جاری طرح "تجمیع ۳"برای کاهش فرآیندهای دیوان سالارانه در دانشگاه اجرا می‌شود، از تمامی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواست برای اجرای فرآیندها در حداقل زمان و بهترین بهره وری با مدیریت همکاری کنند.

دکتر میرزاده در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو معدود سازمان‌هایی است که توانسته قبل از پایان سال، بودجه سال بعد را تصویب و ابلاغ ‌کند و در حال حاضر ۱۲ ماه وقت داریم که طرح‌های عمرانی، آموزشی، پژوهشی، علمی و... را اجرا کنیم که این موضوع یک مزیت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در بودجه دانشگاه، پیش بینی شده که حقوق اعضای هیأت علمی ۲۰درصد و حقوق کارکنان ۱۵درصد در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش یابد که این افزایش حقوق از فروردین ماه اعمال خواهد شد.

دانشجویان، عنصر و محور اصلی دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشجویان، عنصر و محور اصلی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: باید احترام ویژه ای برای دانشجویان قائل شویم چرا که آنها ولی نعمت این دانشگاه هستند.

وی از تمامی از کارمندان دانشگاه خواست که با حوصله در انجام امور دانشجویان، کرامت دانشجو را حفظ کنند چرا که این موضوع برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، بسیار بااهمیت است.

میرزاده با اشاره به واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این واحد در حال حاضر ۱۵هزار دانشجو دارد. کارکنان دانشگاه در صورتی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند، می‌توانند در این واحد مشغول به تحصیل شده و از تخفیف ویژه ای نیز برخوردار شوند.

وی از تمامی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خواست که در سال ۹۵ با همراهی، همدلی، همکاری و همگامی به وظایف خود عمل کرده و دانشگاه را در رسیدن به اهداف، یاری کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده همچنین از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خواست در کنار آموزش علمی، راستی و درستکاری و ارزش های اسلامی را نیز با رفتاری شایسته به دانشجویان تدریس کنند و آزاداندیشی را به آنها بیاموزند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد این دانشگاه با همکاری اعضای هیأت علمی و کارکنان، بتواند در سال های آینده در سطح ملی و بین‌المللی سرافراز و سرآمد دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی باشد.

نظر شما