شناسهٔ خبر: 43560 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا» در كرواسی برگزار می‌شود

به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در کرواسی، كنفرانسی با عنوان: «رهبران جوامع اسلامی اروپا» با سخنرانی آیت الله محمد علی تسخیری در زاگرب برگزار می شود.

 

کرواسی

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی، کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا» هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان، رؤسای جمهوری کرواسی، ترکیه و اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و همچنین، رهبران مذهبی جوامع سلامی در اروپا در شهر زاگرب برگزار می‌شود.

این کنفرانس از هفتم اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در محل پارلمان و مرکز تئاتر ملی شهر زاگرب برگزار خواهد شد.

دیدار و گفت‌وگو با زلاتکو حسن بگویچ، وزیر فرهنگ کرواسی و ملاقات با عزیز حسنویچ، رئیس مرکز اسلامی کرواسی و همچنین، نشست و گفت‌وگو با کاردینال اعظم کرواسی کاردینال از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده جهت حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری در کرواسی است که به همت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران انجام شده است.

بنابر اعلام این خبر، همایش «نقش علم و دین در زندگی انسان» ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در شهر رییکا، اجرای ارکستر فلار مونیک کشورهای ترکیه، کرواسی و بوسنی در ۱۴ آذرماه، انتشار «دائرةالمعارف جامع مسلمانان کرواسی» و رونمایی از «تمبر یادبود» از برنامه‌های مراسم یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی در ماه‌های آینده خواهد بود.

 

نظر شما