شناسهٔ خبر: 43781 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان زندگی« میکل آنژ» در «رنج و سرمستی»

کتاب «رنج و سرمستی» نوشته ی «ايروينگ استون» را انتشارات امیرکبیر با ترجمه ی «پرویز داریوش» برای پنجمین بار تجدید چاپ کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «میکل آنژ» نقاش و پیکر تراش مشهور ایتالیایی و یکی از هنرمندان نابغه تاریخ و معروف ترین چهره رنسانس ایتالیا است. وی در نقاشی، مجسمه‌سازی و شعر استعداد بالایی داشت، اما اولویت او برای مجسمه‌سازی بود و نخستین مجسمه خود را بین سال های ۱۴۹۶ و ۱۵۰۱ در رم ساخت.

او از دوران کودکی، برخلاف میل پدرش، علاقه‌مند به هنر و تحصیل در این رشته بود و سرانجام در پی نزاعی سخت با پدرش به هدف والای خود رسید و گرچه در ابتدا به نقاشی روی آورد اما غریزه ی طبیعی وی مشتاق هنر پیکرتراشی بود، از این رو پیش از اتمام دوره ی نقاشی، به عنوان استاد به مدرسه ی مجسمه‌سازی منتقل شد.

در کتاب حاضر « ايروينگ استون» روایت زندگی این هنرمند نابغه ی رنسانس را بیان می کند. این نویسنده  برای نوشتن زندگینامه ی میکل آنژ چندین سال را در ایتالیا به مطالعه آثار وی  پرداخت ، تراشيدن مرمر را فرا گرفت و ۴۹۵ نامه موثق ميكل آنژ را به دقت خواند و حتي به تبارشناسي افراد زندگي آنژ همت گماشت. و سرانجام  نتیجه مطالعاتش را در کتاب «رنج و سرمستی» منتشر کرد. در واقع کتاب حاضر مطالعه ای مستند و مكتوب  است كه در قالب رمان منسجم شده است.

کتاب «رنج و سرمستی» روایت خود را از کودکی میکل آنژ آغاز می کند و همراه با رنج وی برای پیکر تراش شدن و سرمستی او از پیکر تراش شدن داستانی زیبا از لحظات مهم میکل آنژ ارائه می دهد. این کتاب که بسيار هوشمندانه و فراگير نگارش شده ، همچنان كه در لايه‌هاي زيرين تفكرات هنرمندان و قهرمانان قصه‌اش رسوخ مي‌كند و روابط دراماتيك آنان را بروز مي‌دهد؛ فراز و نشيب‌ تاريخ را نيز بازگو مي‌كند.

کتاب حاضر را انتشارات امیرکبیر در قطع رقعی و با قیمت ۲۳ هزار تومان تجدید چاپ کرده است.

نظر شما