شناسهٔ خبر: 44667 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نسخه جدید «جاناتان مرغ دریایی» در بازار کتاب ایران/ ​همسر ریچارد باخ فصل چهارم یک اثر مشهور را بعد از ۴۵ سال پیدا کرد!

ریچارد باخ نویسنده کتاب مشهور «جاناتان مرغ دریایی» تصمیم گرفت به پیشنهاد همسرش، نسخه جدید کتابش را در ۴ فصل منتشر کند و «جاناتان مرغ دریایی» بعد از گذشت ۴۵ سال تغییر کرد. نسخه جدید این کتاب همزمان با انتشار در نقاط مختلف دنیا در ایران نیز منتشر و عرضه شد.

 

ریچارد باخ

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جاناتان مرغ دریایی حکایتی است در قالب رمان کوتاه که ریچارد باخ آن را در سال ۱۹۷۰ منتشر کرده است. این داستان روایتگر یک مرغ نوروزی است که در مورد زندگی و پرواز می‌آموزد. این کتاب که ابتدا در ۳ فصل منتشر شده بود، چندی پیش با تغییراتی، در ۴ فصل منتشر شد. چاپ جدید این کتاب به سرعت در تمام نقاط دنیا منتشر شد و در کشور ما نیز نسخه جدید از سوی انتشارات بهجت وارد بازار نشر شد.

اردشیر بهجت، یکی از مسئولان انتشارات بهجت در توضیح این خبر به ایبنا گفت:‌ انتشارات بهجت برای نخستین بار در سال ۷۷ کتاب «جاناتان مرغ دریایی»‌ را با ترجمه لادن جهانسوز منتشر کرد و این اثر جزو کتاب‌هایی پرفروش ما بود و ۲۱ بار چاپ شد.

وی ادامه داد: کتاب جاناتانی که ما تا امروز آن را از خوانده‌ایم ۳ فصل داشت زیرا ریچارد باخ در زمان انتشار تصمیم گرفته بود که فصل چهارم کتاب را حذف کند. چندی پیش همسر ریچارد باخ در هنگام جابه‌جایی وسایل باخ فصل چهارم این کتاب را پیدا می‌کند و به باخ پیشنهاد می‌دهد که در چاپ جدید کتاب فصل چهارم را نیز اضافه کند، باخ این پیشنهاد را به ناشر می‌دهد و ناشر نیز قبول می‌کند و نسخه جدید این کتاب در ۴ فصل منتشر می‌شود.

 بهجت با اشاره به ترجمه این اثر از سوی نشر بهجت اظهار کرد: با توجه به انتشار نسخه جدید کتاب «جاناتان مرغ دریایی» در نقاط مختلف دنیا، تصمیم گرفتیم که این کتاب را مجدداً ترجمه و منتشر کنیم. بنابراین نسخه جدید و ۴ فصلی کتاب با ترجمه مهسا یزدانی و ویراستاری غلامحسین سالمی چند روز پیش منتشر شد.

نظر شما