شناسهٔ خبر: 44738 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت داوری چهاردهمین جایزه قلم زرین/ انصراف برخی داوران

دبیر چهاردهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین آخرین وضعیت داوری در این جایزه و نیز برگزاری مراسم اختتامیه آن را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا اصلانی دبیر چهاردهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین درباره آخرین وضعیت داوری در این جایزه گفت: برای داوری آثار این جایزه، ما بر اساس لیست موسسه خانه کتاب، تا روز ۱۰ خردادماه سال جاری، آثاری که گزارش انتشار آنها برای سال ۹۴ اعلام شده را شناسایی و خریداری کردیم.

وی افزود: لیست موسسه خانه کتاب در بخش‌های مورد نظر ما یعنی رمان بزرگسال و نوجوان و نیز شعر بزرگسال و کودک و نیز تحقیق و پژوهش شامل کتاب‌های تالیف و ترجمه توامان با هم است. بر این اساس ما باید این کتاب‌ها را جدا می‌کردیم که این اتفاق رخ داده و آثار در نهایت طی این هفته در اختیار داوران قرار گرفت.

اصلانی درباره داوران این دوره از این جایزه نیز گفت: برخی از اساتید مدنظر ما از ابتدا به دلیل مشغله، داوری را نپذیرفتند و برخی نیز به خاطر اینکه دوست داشتند آثارشان در داوری جایزه بررسی شود و حس می‌کردند که این آثار شانس برگزیده شدن دارد، به‌رغم پذیریش اولیه از داوری انصراف دادند.

به گفته اصلانی برگزاری مراسم اختتامیه این جایزه تاکنون برای روز نوزدهم تیرماه تعیین شده که علت آن نیز تغییر در زمان دسترسی به سالن محل برگزاری است اما احتمال تغییر دوباره این تاریخ نیز وجود دارد.

چهاردهمین دوره جایزه قلم زرین هرساله همزمان با چهاردهم تیر و روز قلم از سوی انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

نظر شما