شناسهٔ خبر: 4497 - سرویس آرشیو
نسخه قابل چاپ

نبرد رايانه اي در خليج فارس

نبرد رايانه اي در خليج فارس <span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; line-height: 18px; text-align: justify;">2 بازي رايانه اي «نبرد خليج فارس» و«جزيره ابوموسي» با نگاه به مخاطب جهاني توليد شده است</span>

همزمان با دهم ارديبهشت كه روز ملي خليج فارس نامگذاري شده است، مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از ارائه دو بازي جديد رايانه اي با موضوع خليج فارس در سومين جشنواره بزرگداشت روز ملي خليج فارس خبر داد.
    به گزارش جام جم، بهروز مينايي روز گذشته در جمع خبرنگاران با بيان اين كه در سال 92 جشنواره بزرگداشت خليج فارس شكل بين المللي پيدا كرده است، درباره آماده شدن دو بازي رايانه اي با همين موضوع گفت: يكي از بازي هاي رايانه اي كه در اين روز ارائه خواهد شد فرم استراتژيك و مديريت منابع در فضاي جزيره ابوموسي را دارد و اين بازي استراتژيك به گونه اي طراحي شده است كه بازيكنان با مديريت منابعي كه در جزيره ابوموسي قرار داده شده است از جمله جايگاه سوخت و مهمات به دفاع از جزيره ابوموسي مي پردازند.
    به گفته مينايي، اين بازي از امروز در اختيار گيمرها قرار گرفته است تا مورد تست قرار گيرد.
    مينايي بازي ديگري را كه رونمايي خواهد شد، داراي فرم آنلاين دانست و گفت: بازي آنلاين نبرد خليج فارس محصول دومي است كه با هدف دفاع از سه جزيره ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ در خليج فارس طراحي شده است. سرور تست اين بازي در حال انجام است كه تا پايان بهار به پايان خواهد رسيد و در تابستان در اختيار كاربران قرار مي گيرد، به طوري كه كاربران زيادي را از كل جهان جذب مي كند.
    مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي با اشاره به برگزاري مسابقه چهار روزه براي سازندگان بازي و بازي نامه گفت: شركت كنندگان با حضور در 14 تيم از روز پنجم تا هشتم ارديبهشت در حال ساخت بازي و نوشتن بازي نامه بودند كه با داوري اي كه روز گذشته انجام شده است به بهترين بازي نامه و بازي ساخته شده با موضوع خليج فارس در روز اختتاميه با حضور رئيس جمهور و وزير ارشاد جوايزي اهدا خواهد شد. وي يادآور شد: جشنواره بازي سازي دانشجويي هم به شكل مستقل در پايان ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.
    به گفته وي، براي هر تيم حدود شش ميليون تومان جايزه در نظر گرفته شده است كه هر تيم متشكل از دو تا شش نفراست كه در نهايت تيم هاي برگزيده در بندرعباس از دست رئيس جمهور جايزه خود را دريافت مي كنند.
    مينايي با اشاره به اين كه بنياد ملي بازي هاي رايانه اي كشور در جشنواره هاي بزرگداشت روز ملي خليج فارس، به تناسب هر كدام از رويدادها محصولي را به دوستداران خليج فارس ارائه مي دهد، گفت: در سال اول بازي ميرمهنا با بيش از 200 هزار فروش ميان دوستداران اين حوزه عرضه شد و سال گذشته نيز بازي فرياد آزادي در دست توليد قرار گرفت كه تابستان امسال عرضه خواهد شد.
    
    سيستم پيامكي خليج فارس
    محمد صادق افراسيابي، مدير كميته فناوري هاي نوين جشنواره فرهنگي، هنري خليج فارس نيز در اين نشست گفت: در روز ملي خليج فارس از كساني كه در حوزه شبكه هاي اجتماعي و از جمله «بمب گوگل» براي صيانت از نام خليج فارس فعاليت خوبي كرده اند، قدرداني خواهد شد.
    وي افزود: همچنين طي مذاكراتي كه با همراه اول انجام شده سرويس آنلاين ارزش افزوده براي ارسال پيامك در مورد خليج فارس بزودي شروع به كار خواهد كرد و براي آن كه بتوانيم محتواي مناسبي را براي مردم فراهم كنيم نياز به كار فرهنگي و وقت است كه كارشناسان در حال تكميل بانك اطلاعاتي در اين زمينه هستند تا به نياز مردم به اطلاعاتي از جمله تاريخچه، جاذبه هاي توريستي و... از طريق ارسال پيامك پاسخ داده شود.
    معاون فرهنگي، مطبوعاتي اداره كل استان تهران با اشاره به اين كه دبيرخانه مجازي جشنواره فرهنگي، هنري خليج فارس هم اكنون شروع به كار كرده گفت: پرتال خليج فارس نيز با همكاري اين دبيرخانه آغاز به كار كرده و قرار است در روز ملي خليج فارس از دست اندركاران راه اندازي اين پرتال فرهنگي، هنري كه به صورت خودجوش راه اندازي شده قدرداني به عمل آيد. وي از برگزاري جشنواره رسانه هاي مجازي (خبرگزاري ها)، نشريات الكترونيك و رسانه هاي برخط خبرداد و گفت: اين جشنواره در هفت حوزه برگزار مي شود كه شامل تيتر و ليد، خبر، گزارش خبري، عكس، فيلم خبري، نماآهنگ، كاريكاتور و وبلاگ نويسي است.
    افراسيابي هدف از برگزاري اين جشنواره را گسترش فعاليت هاي فرهنگي، هنري با موضوع و هدف پاسداري از هويت ملي و بين المللي خليج فارس دانست كه نمادي از صلح و دوستي است.
    وي خاطرنشان كرد: به برگزيدگان اين جشنواره علاوه بر تنديس جشنواره و لوح آن، كمك هزينه سفر به جزاير خليج فارس و همچنين جوايز ارزنده ديگر اهدا مي شود.
    افراسيابي با بيان اين كه آثار ارسالي بايد الزاما با موضوع خليج فارس باشد، گفت: تمامي آثار بايد در بازه زماني اول فروردين ماه سال گذشته تا 31 خرداد امسال توسط يكي از خبرگزاري ها، نشريات الكترونيك و پايگاه هاي اينترنتي كه داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند، منتشر شده باشد.
    
    
     


 روزنامه جام جم، شماره 3678 به تاريخ 9/2/92، صفحه 5 (فرهنگ و هنر)