شناسهٔ خبر: 45046 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دشت پارسوا» در کتابفروشی‌ها/ داستان فانتزی ایرانی برای نوجوانان

۲ عنوان اول مجموعه کتاب‌های «دشت پارسوا» نوشته مریم عزیزی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شدند.

 

دشت پارسوا نشر افق

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دو کتاب اول مجموعه کتاب‌های «دشت پارسوا» نوشته مریم عزیزی به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«دشت پارسوا» عنوان اولین مجموعه رمان مریم عزیزی به عنوان یکی از نویسندگان جوان است و این نویسنده در این مجموعه، علاوه بر عناصر فانتزی، از ویژگی‌های ادبیات وحشت بهره برده است.

عزیزی متولد سال ۱۳۶۲ و فارغ التحصیل رشته شیمی محض است.

مجموعه کتاب‌های «دشت پارسوا» فضایی سحرآمیز دارند و افسانه و فانتزی‌های ایرانی را با خود دارند. کتاب اول، «حومه سکوت» و کتاب دوم «پیشگویی سپیده دم» نام دارد.

در قسمتی از «پیشگویی سپیده دم» می‌خوانیم:

آبتین مشتش را روی میز کوبید: «من توی همرنگ کردن اشیا با محیط خیلی از تو واردترم!»

نریمان خندید و به مسخره گفت: «مهارت فقط به اجرای درست نیست. باید دید جادوت تا چند وقت می‌تونه دوام داشته باشه! خودت هم خوب می‌دونی که همرنگی با محیط، عایق دید یه طرفه و هر نوع جادوی پیشرفته دیگه‌ای خیلی انرژی بره و حتی برای یه اصیل زاده دوام کمی داره، چه برسه به یه ...»

آبتین مهلت نداد جمله‌اش را تمام کند. روی میز پرید، به طرف او حمله کرد و یقه اش را محکم در چنگ گرفت. گیسوان بلندش، به لحظه‌ای، زیر نور حباب روشنایی که به کناری پرتاب می‌شد، چون آتشی که آب انگور بر آن ریخته باشند شعله کشیدند و سرخ شدند.

پیش از اینکه چراغ روی زمین بیفتد، کیانیک آن را در هوا گرفت و با صدایی بلند، ولی بدون خشم و تحکم گفت: «کشتی وقتی از داخل سوراخ بشه، یه نسیم و چند تا موج کوچیک هم برای غرق شدنش کافیه.»

«حومه سکوت» با ۴۷۲ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۹۵ هزار ریال منتشر شده است.

«پیشگویی سپیده دم» هم با ۴۲۴ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۹۰ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما