شناسهٔ خبر: 45668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​«رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم» رمزگشایی شد

کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم» به قلم مشترک سیدمحسن نبوی و سیده مریم نبوی از سوی انتشارات مهرگان خرد به بازار نشر عرضه شد.

جلد کتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  نشر مهرگانِ خرد، نخستین چاپ کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم» اثر مشترک سیدمحسن نبوی و سیده مریم نبوی، با مقدمه امیرشهاب رضویان را روانه بازار کتاب کرده است.

این اثر در 6 فصلِ با عنوان‌های «سرمایه‌گذاری و اسپانسرینگ در سینما»، «مهارت‌ها و ابزارهای فردی»، «فیلم‌نامه»، «مهارت‌های ابزارهای فنی»، «استوری بورد و پاورپوینت و طرح تجاری فیلم» و «موضوعِ جذب سرمایه در سینما» تدوین شده است.

فصل نخست این کتاب به موضوعاتی مانند سرمایه‌گذاری در سینما، سرمایه‌گذاری چیست؟، روش‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران سینما چه کسانی می‌توانند باشند؟، هجده سؤال دشوار که سرمایه‌گذاران فیلم می‌پرسند، اسپانسرینگ یا حامیان مالی سینما، اسپانسرینگ چیست؟، اسپانسرها چه انتظاراتی دارند؟، نکات مهم برای داشتن اسپانسر خوب و انواع اسپانسرینگ اشاره دارد.

در فصل دوم نیز مفاهیمی همچون مذاکره، سبک‌های مذاکره، مراحل مذاکره، بخش‌های مذاکره، انواع خنده‌ها و مفهوم‌های آن، بایدها و نبایدها در آمادگی برای مذاکره، کارت ویزیت، اعتمادبه‌نفس و صداقت بررسی شده است.

نویسندگان در فصل سوم به مباحث طرح و ایده، بیست‌ویک روش و تکنیک یافتن ایده، مخاطب خود را بشناسید، گسترش ایده و طرح، فرمت و شکل ظاهری فیلم‌نامه و شش بخش اصلی ظاهر فیلم‌نامه پرداخته‌اند و  فصل چهارم را به توضیح مواردی مانند جایگذاری چیست؟، آیا تبلیغات جای گذاری، وجه هنری فیلم را پایین می‌آورد؟، انواع جایگذاری در صنعت فیلم، مزایای کلیدی جایگذاری، ریسک‌های کلیدی جایگذاری، بازنویسی فیلم‌نامه برای تأمین اهداف اسپانسر و سرمایه‌گذار در قالب هنری و دستورالعمل هفت مرحله‌ای برای بازنویسی فیلم‌نامه اختصاص داده‌اند.

استوری بورد چیست؟، فواید استوری بورد، پاورپوینت و فرآیندهای اساس یک پاورپوینت مؤثر موضوعات فصل پنجم این کتاب است و طرح تجاری چیست؟، قسمت‌های اصلی طرح تجاری فیلم و هفت قدم اصلی در تنظیم طرح تجاری فیلم در فصل پایانی کتاب مطرح شده است.

نخستین چاپ کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم»با شمارگان 500 نسخه در 117صفحه، به بهای 9 هزار تومان از سوی نشر مهرگان خرد روانه منتشر شده است.

نظر شما