شناسهٔ خبر: 45739 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر نقش «اینشتین» معرفی شد

«جفری راش» نقش اصلی سریالی درباره «آلبرت انیشتین» دانشمند بزرگ را بر عهده گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، «سینما بلِند» نوشت: «نابغه» نام سریال تلویزیونی است که درباره زندگی‌ «آلبرت اینشتین» دانشمند آلمانی‌تبار ساخته می‌شود. بازیگر نقش اصلی این پروژه «جفری راش» است و به نظر می‌رسد همه معتقدند او بهترین گزینه برای ایفای این نقش است.

«راش» ۶۵ ساله در طول عمر ۴۵ ساله فعالیت‌های هنری خود، در چندین کار زندگینامه‌ای بازی کرده است؛ هنرپیشه‌ای که شاید بیشتر او را با نقش «کاپیتان باربوسا» در «دزدان دریایی کارائیب» می‌شناسند، پیش از این در آثاری چون «زندگی و مرگ پیتر سلر» و «سخنرانی پادشاه» هم هنرنمایی کرده است.

«نشنال جئوگرافیک» ساخت این سریال را بر عهده دارد. «نابغه» اولین سریال فیلمنامه‌نویسی‌ شده «نشنال جئوگرافیک» است که در آن، داستان زندگی فیزیکدان برجسته از دوران جوانی تا موفقیت در شکافتن اتم و رسیدن به نظریات علم مدرن تصویر می‌شود.

«جانی فلین» دیگر هنرپیشه‌ای است که نقش جوانی «آلبرت انیشتین» را پیش از رسیدن به شهرت بازی می‌کند. فصل اول این سریال به درگیری «آلبرت» جوان با شغلی سطح پایین نسبت به هوش و استعداد او موفقیت سال‌های آتی او در شکافتن هسته اتم می‌پردازد. او با این کشف، انقلابی در زندگی خود و عرصه علم بشری به وجود آورد.

این پروژه تلویزیونی علاوه بر زندگی شخصی و بعد علمی شخصیت این دانشمند بزرگ، به فعالیت‌های سیاسی و روابط شخصی و تاثیر او بر حوزه‌های غیرعلمی نیز می‌پردازد.

سریال «نابغه» بر اساس کتاب زندگینامه‌ای «زندگی و دنیای انیشتین» (۲۰۰۷) که شامل نامه‌های شخصی این شخصیت مشهور است، ساخته می‌شود. فیلمبرداری این پروژه بزودی در پراگ آغاز خواهد شد.

نظر شما