شناسهٔ خبر: 45930 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی مرکز زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توسعه و زبان ادبیات فارسی از راه‌اندازی مرکز زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان خارجی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی در نشست خبری که با حضور فریدون مشاور وزیر علوم به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پیام نور نزدیک به ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام داشت، افزود: حدود ۵۹ پروژه در دهه فجر سال ۹۴ افتتاح شد و ۶۱ پروژه نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد. دانشگاه پیام نور بیش از ۷۰ پروژه نیمه‌تمام دیگر دارد که امیدواریم بتوانیم با حمایت و کمک دولت در دهه فجر سال ۹۵، ۵۰ پروژه دیگر نیز افتتاح کنیم.

وی با اشاره به وجود مراکز پیام نور در استان‌های مختلف کشور گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور از استانداران و فرمانداران طلب کمک داریم زیرا طبق مصوبه‌های موجود می‌توان دو درصد از پول نفت را در بُعد توسعه آموزش در مناطق محروم استفاده کرد و ما درخواست داریم از این بودجه در راستای تکمیل پروژه‌های دانشگاه پیام نور در مناطق محروم استفاده شود.

افتتاح مرکز زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توسعه زبان و ادبیات فارسی گفت: در راستای فرمایشات رهبری در مورد گسترش زبان و ادبیات فارسی، مرکز زبان و ادبیات فارسی امروز افتتاح می‌شود و امیدواریم این اقدام در توسعه زبان فارسی موثر باشد.

رستمی ابوسعیدی از وجود نمایندگی دانشگاه پیام نور در ۶۴ کشور مختلف خبر داد و افزود: همه مراکز و افراد می‌توانند به صورت آنلاین از فضای این مرکز استفاده کنند. همچنین دانشگاه پیام نور تفاهم‌نامه‌ای با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی منعقد کرده است که امیدواریم در توسعه زبان فارسی موثر باشد.

رونمایی از ۵۰۰ محتوای جدید الکترونیکی

وی در ادامه از رونمایی از ۵۰۰ محتوای جدید الکترونیکی خبر داد و گفت: تا شروع سال تحصیلی جدید ۱۵۳۱ محتوای دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد. با نطق وزیر علوم که اجرای ارائه همه رشته‌های دانشگاه پیام نور به صورت مجازی داده شد، دانشگاه پیام نور قصد دارد محتوای آموزش الکترونیکی را از نظر کیفی و کمی توسعه ببخشد. در همین راستا از تلویزیون تعاملی بهره خواهد برد.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی توسط دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه یکی از اهداف مورد تاکید این دانشگاه توسعه برنامه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور قصد دارد یک کنفرانس بین‌المللی برای دانشگاه‌های جهان اسلام با همکاری جامعه‌المصطفی دانشگاه امام صادق و دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در مورد مسائل منطقه برگزار کند.

نظر شما