شناسهٔ خبر: 46624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

والدین برای پسربچه‌ها کمتر کتاب می‌خرند

یک تحقیق جدید آشکار ساخته است که والدین در خرید کتاب برای بچه‌های پیش دبستانی، کمتر به بچه‌های پسر فکر می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  پدر و مادرها برای پسر بچه‌های پیش دبستانی ماهی ۶ پوند کتاب می‌خرند که ۲۵ درصد کمتر از مبلغی است که برای دختر بچه‌ها هزینه می‌کنند.

بر مبنای گزارش یک سایت تحقیقاتی از سال ۲۰۱۶، آمارگیری از هزار بچه یک تا ۴ ساله در بریتانیا نشان می‌دهد که والدین بچه‌های دختر از این میان به طرز معناداری پول بیشتری برای خرید کتاب برای آنها صرف می‌کنند. برمبنای این تحقیق سهم دختر بچه‌ها ماهی ۸ پوند کتاب است، در حالی که برای پسر بچه‌ها ۶ پوند هزینه می‌شود و به معنای صرف بودجه‌ای ۲۵ درصد کمتر از دخترهاست.

گفته شده در این تحقیق تعداد دخترها و پسرها برابر بوده است. به گفته مدیر این تحقیق تفاوت جنسیتی در هزینه کردن بابت کتاب برای بچه‌های پیش دبستانی نشان دهنده این است که عادت‌های کتاب‌خوانی در کودکان بر حسب سن و جنس به طرز معناداری تفاوت دارد.

وی افزوده است: در زمانی که کودکان به سن مدرسه می‌رسند می‌توان به این نتیجه رسید که پسرهای ۵ تا ۱۰ ساله به طرز معناداری کمتر کتاب خوانده‌اند و کمتر از دخترها کتاب را برای لذت خواندن به دست گرفته‌اند.

در مجموع والدین پول بیشتری را برای فرزندان دختر هزینه می‌کنند که برابر ۱۱۷ پوند در ماه به طور متوسط است در حالی که والدین برای پسربچه‌ها ۱۰۱ پوند در ماه هزینه کرده‌اند برای مثال خرید کفش برای دخترها به طور متوسط ۲۹ پوند در ماه است که برای پسرها ۲۵ پوند می‌شود. این کاهش در خرید اسباب‌بازی هم مشاهده می‌شود، در حالی که اسباب بازی نقش مهمی در کودکان پیش دبستانی از نظر آموزشی دارد.

نظر شما