شناسهٔ خبر: 47103 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توسط نشر مروارید؛ گزیده اشعار حسین منزوی منتشر شد

گزیده‌ای از اشعار حسین منزوی شامل منتخبی از سروده‌هایش در تمامی قالب های شعری منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر مروارید برای نخستین بار گزیده‌ای از اشعار حسین منزوی شاعر و غزل‌سرای نامدار معاصر را به انتخاب محمد فتحی منتشر کرد.

این کتاب که نخستین گزیده شعری است که از این شاعر منتشر می‌شود، گزیده‌ای از تمامی اشعار منتشر شده از این شاعر به شمار می‌رود.

در بخشی از مقدمه این کتاب درباره آن آمده است: حیف است اگر حسین منزوی را فقط محدود به قالب غزل کنیم. او در تمامی قالبهای شعر فارسی از عشق سخن گفته؛ به زبان و بیانی دیگر و از همین نگاه است که اندیشه برگزیده حاضر رقم خورد. خوب است حسین منزوی ـ شاعر عشق ـ را در تمامی قالبهای شعر فارسی نمایان کرد. به همین منظور کتاب حاضر برگزیده ای است از غزل‌ها، مثنوی‌ها، قصیده‌ها، چهارپاره‌ها، رباعی‌ها و شعرهای نیمایی.  
حسین منزوی شاعری است که بن‌مایه موضوعی اصلی شعرش عشق است. او چه در قالب غزل، چه در سایر قالبهای شعری از عشق سخن گفته است.
چون تو موجی بیقرار ای عشق در عالم نبود
هفت دریا پیش توفان تو، چون شبنم نبود
منزوی در غزلی می‌سراید:
دیگر برای دم زدن از عشق باید زبانی دیگر اندیشید
باید کلام دیگری پرداخت باید بیانی دیگر اندیشید

نشر مروارید این گزیده شعر را در ۲۵۸ صفحه و با قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر کرده است.

یادآوری می‌شود حسین منزوی در دوران حیات خود دفاتر شعر را با عناوین با عشق در حوالی فاجعه، از شوکران و شکر، از ترمه و تغزل، با سیاوش از آتش، با عشق تاب می‌آورم،  این کاغذین جامه، از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها، حنجره زخمی تغزل و نیز دفتر شعر ترکی دومان را روانه بازار کتاب کرده و در کنار آن چندین کتاب نیز با موضوع بررسی شعر منتشر کرده بود.

محمد عل بهمنی از شاعران و ترانه‌سرایان مشهور معاصر دربارهٔ منزوی می‌گوید: «اگر بخواهیم غزل بعد از نیما را بررسی کنیم باید بگوئیم که هوشنگ ابتهاج در غزل پلی می‌زند و منوچهر نیستانی از این پل عبور می‌کند و ادامه‌دهندهٔ این راه حسین منزوی است که طیف وسیعی را به دنبال خود می‌کشد.»

نظر شما