شناسهٔ خبر: 47901 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بتی که نمی‌خواست پرستیده شود/ اکران یک انیمیشن در «هنر و تجربه»

کارگردان انیمیشن «زندگی غمبار یک بت خوشبخت» که اقتباسی از یکی از داستان‌های نرگس آبیار است، درباره روند ساخت و داستان این اثر کوتاه توضیح داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتایون بازیار کارگردان انیمیشن «زندگی غمبار یک بت خوشبخت» با اشاره به اکران این فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: این انیمیشن اقتباسی کامل از کتاب نرگس آبیار است، البته داستان این کتاب کمی جهان شمول تر شده است تا برای همه مردم قابل درک باشد.

وی ادامه داد: انیمیشن به صورت دوبعدی فیلمبرداری شده است اما بخش هایی از آن مانند اسپشیال افکت به صورت سه بعدی کار شده است.

این کارگرد ان انیمیشن توضیح داد: داستان «زندگی غمبار یک بت خوشبخت» در مورد یک بت کوچک در یک بتکده است، مردم این بت را بسیار می پرستند و برای آن ارزش و احترام قائل هستند. در این میان بت در لحظاتی جان می گیرد و از شرایط خود ناراضی است و دوست ندارد پرستیده شود، چرا که معقتد است باید حقیقت مطلق هستی یا خدای یگانه پرستیده شود. این بت کوچک به دنبال این است که خود را از این وضعیت نجات دهد.

بازیار بیان کرد: این انیمیشن به مدت ۱۸ دقیقه ساخته شده است و تولید آن نزدیک به ۲ سال به طول انجامید. تهیه کنندگی این کار توسط من و امیرعابدی انجام شده است، اما سرمایه گذاری کار برعهده خودم بود.

وی بیان کرد: «زندگی غمبار یک بت خوشبخت» برای پنجمین دوره جشن خانه سینما ارسال شد و نامزد دریافت جایزه موسیقی شد و در این مدت شخصا برای شرکت در جشنواره های بین المللی اقدام کردم و باز هم در این زمینه فعالیت خواهم کرد.

بازیار در پایان گفت: پیش از این نیز چند انیمیشن دیگر تولید کردم و بسیار علاقمند به تولید انیمیشن رئال هستم چراکه مرزی بین سینما و انیمیشن است، اما بنا به دلایلی هنوز شرایط برای تولید چنین انیمیشنی فراهم نشده است.

انیمیشن «زندگی غمبار یک بت خوشبخت» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک بت مقدس چوبی در بتکده‌ای قرار دارد که بسیار از آن مراقبت می‌شود و مردم هر روز برای پرستش آن به آنجا می‌آیند، با توجه به مراقبت‌هایی که از بت می شود به نظر می‌رسد که او باید بسیار خوشبخت باشد، در حالی که خود بت از این که  بت آفریده شده متنفر است و به دنبال راه فراری می‌گردد تا خوش را از آن بتکده نجات دهد، او آرزو دارد، مردم یک روز متوجه شوند، حقیقت چیز دیگری است...

نظر شما