شناسهٔ خبر: 48294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رقابت ناشران برسر کتاب تازه اوباما/ خاطرات ۲۰ میلیون دلاری

ناشران متعددی در تلاش هستند تا بتوانند امتیاز کتاب خاطرات اوباما از ۸ سال حضور در کاخ سفید را به دست بیاورند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا ممکن است بیش از ۲۰ میلیون دلار برای نوشتن کتاب خاطراتش دریافت کند.

نیوبرگ یکی از روسای انتشارات «آی‌سی‌ام» ادعا کرده ممکن است حتی بیش از این برای خرید امتیاز کتابی که اوباما در این باره خواهد نوشت پیشنهاد شود.

اوباما که ۵۵ ساله است در حالی وارد کاخ سفید شد که به عنوان یک نویسنده پرفروش با کتاب‌هایش شامل «رویاهای پدرم» که سال ۱۹۹۵ منتشر شده بود و «جسارت امید» که سال ۲۰۰۶ منتشر شد، شناخته شده بود.

تنها رییس جمهوری آمریکا که پیشتر به عنوان نویسنده پرفروش شناخته شده بود دوایت دی آیزنهاور بود که برای کتاب «جنگ‌های صلیبی اروپا» در سال ۱۹۴۸ شناخته شده بود. البته دونالد ترامپ نیز با کتاب «هنر معامله» در سال ۱۹۸۷  مشهور شده بود.

اوباما که پسر مردی کنیایی و مادری آمریکایی است، یک کتاب کودک نیز نوشته که سال ۲۰۱۰ با عنوان «برای توست که می‌خوانم: نامه‌ای به دخترانم» منتشر شد.    

نیوبرگ در عین حال گفته است: شکی نیست که کتاب خاطرات اوباما خیلی بیشتر از کتاب‌های هر رییس جمهوری دیگری فروش خواهد داشت.

جرج دبلیو بوش وقتی کاخ سفید را ترک کرد قراردادی ۷ میلیون دلاری برای نوشتن کتابش «نقاط تصمیم» در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد و بیل کلینتون ۱۵میلیون دلار برای نوشتن خاطراتش با عنوان «زندگی من» در سال ۲۰۰۱ دریافت کرد.

بوش و کلینتون به ترتیب ۲.۶ میلیون و ۲.۲ میلیون نسخه از کتاب‌هایشان را به فروش رساندند.

جولین زلیزر تاریخ‌نگار و رییس دانشگاه پرینستون معتقد است آمار فروش کتاب اوباما بیش از این ارقام خواهد بود.

وی گفته است: کتاب اوباما در هر دو سو خواننده زیادی خواهد داشت: هم محافظه‌کارانی که از وی متنفر بودند و هم لیبرال‌هایی که او را تحسین می‌کردند.

اوباما چندی پیش گفته بود نوشتن این کتاب بزرگ‌ترین اولویت وی است.

وی تاکنون کودی کینان مدیر سابق نوشتن متن‌های سخنرانی کاخ سفید را استخدام کرده تا در این کار به وی کمک کند.

در حالی که ناشران بزرگ در تلاش هستند تا انحصار و امتیاز انتشار این کتاب را به دست‌آورند، گفته شده رندوم هاوس که خاطرات اوباما در سال ۱۹۹۵ را منتشر کرده و کتاب‌های کلینتون و بوش را نیز به دست انتشار سپرده بیش از همه امیدوار به کسب این امتیاز است.

این در حالی است که احتمال می‌رود تا همسر اوباما یعنی میشل نیز بتواند به راحتی قراردادی برای نوشتن کتاب خاطراتش ببندد. کما این که کتاب خاطرات هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۰ با عقد قراردادی ۸ میلیون دلاری نوشته شد.

نظر شما