شناسهٔ خبر: 48314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه داستان زنان بریتانیا در جستجوی اسپانسر جدید

جایزه داستان زنان بریتانیا پس از تمام شدن دوره قرارداد آن با «بیلیس» اکنون به دنبال یک اسپانسر جدید است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جایزه داستان زنان که از جوایز معتبر بریتانیایی است و پیش از این به نام اورنج شناخته می‌شد، با اتمام قراردادش با «بیلیس» پس از چهار سال، باید یک حامی جدید برای سال ۲۰۱۸ پیدا کند.

کمپانیای که تاکنون حامی این جایزه بود تصمیم گرفته است تا حمایت خود را در بازارهای غیرانگلیسی زبان صرف کند.

این جایزه که برای تجلیل از تلاش‌های نویسندگی زنان اهدا می‌شود به مدت ۱۷ سال به عنوان جایزه اورنج شناخته می‌شد و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ با این نام برگزار می‌شد. اما پس از اتمام قراداد با آن شرکت و عقد قرارداد با «بیلیس» از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ با نام این کمپانی برگزار شد. البته کمپانی بیلیس قصد دارد تا حمایت خود را با پیوستن سیل سیلر ریس دفتر بازاریابی کمپانی به هیات مدیره جایزه داستان زنان به نوعی ادامه دهد.

جایزه ۳۰ هزار پوندی این رقابت همچنان بدون تغییر خواهدماند زیرا حامیان زیادی در میان نهادهای مختلف دارد و مجله گراتسیا، موسسه واتراستونز، ویسلس و آماوزن از جمله حامیان این جایزه هستند.

موس از دست اندرکاران برگزاری این جایزه می‌گوید نگرانی بابت یافتن اسپانسر ندارد زیرا حمایت از انگیزه‌های زنان در این مقطع چه از نظر سیاسی و چه از نظر اجتماعی بسیار جذاب شده است و آنها قصد دارند حامی خود را در میان اسپانسرهای جهانی پیدا کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی ۵ میلیون زن در سراسر جهان علیه سیاست‌های ترامپ گفت این نشان دهنده قدرت چنین جوایز خلاقانه‌ای هم هست.

وی افزود: طبیعی است که ما به کتاب و ادبیات جایزه می‌دهیم، اما از آنجا که این جایزه به نویسندگان زن تعلق می‌گیرد، به معنی حمایت از صدای زنان در سراسر جهان خواهد بود.

در آخرین سال برگزاری جایزه داستانی زنان لیزا مک‌اینرنی با نخستین کتابش با عنوان «بدعت‌های باشکوه» درباره یک قاتل تصادفی که در زندگی دیگر افراد مرتبط با ماجرا نیز تاثیرهای عجیب و غریب می‌گذارد، به عنوان برنده انتخاب شد. مک‌اینرنی یازدهمین نویسنده‌ای بود که با اولین رمانش برنده این جایزه شد.

نظر شما