شناسهٔ خبر: 48367 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایده آموزش و پرورش کرمان برای کتابخوانی/ آثار مرادی کرمانی درصدر

مدیر انتشارات معین از اجرای طرح یار مهربان در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: اجرای این طرح باعث تجدید چاپ مجدد کتاب‌های مختلف هوشنگ مرادی کرمانی شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ صالح رامسری مدیر انتشارات معین گفت: به تازگی تعدادی از آثار هوشنگ مرادی کرمانی را در انتشارات معین تجدید چاپ کرده‌ایم. یکی از این کتاب‌ها، «پلو خورش» است که ۲۱ داستان کوتاه را از این نویسنده را در بر می گیرد و به تازگی، چاپ یازدهم آن را راهی بازار نشر کرده ایم.

وی افزود: کتاب «ته خیار» که ۳۰ داستان کوتاه را شامل می شود به چاپ دهم رسیده و «مربای شیرین» هم به تازگی چاپ بیست و دوم را پشت سر گذاشته است. اثری هم که این نویسنده را به نام آن می‌شناسند، یعنی «قصه های مجید» هم به تازگی به چاپ سی ام رسیده است. همین طور «شما که غریبه نیستیدِ» مرادی کرمانی نیز به چاپ بیست و چهارم رسیده است.

این مدیر نشر در ادامه گفت: در ادامه روند مورد اشاره، کتاب «نازبالش» به چاپ هشتم، «نه تر نه خشک چاپ» به چاپ یازدهم، «لبخند انار» به چاپ پانزدهم و «خمره» به چاپ دوازدهم رسیده‌اند.

رامسری گفت: کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی، به طور مرتب تجدید چاپ می‌شوند و مخاطبان خود را دارند اما این آثار، اخیرا فروش بسیار خوبی داشته‌اند و اقبال خوبی نسبت به آن‌ها به وجود آمده است. دلیل آن هم، حرکت مثبتی است که اداره آموزش و پرورش استان کرمان به‌تازگی آن را در دستور کار خود قرار داده است. این طرح «یار مهربان» نام دارد و برای اجرایی کردنش، آموزش و پرورش کرمان، کتاب‌هایی را برای عرضه در مدارس از ما گرفتند. به این ترتیب، دانش آموزانی که کتاب‌ها را می‌خواهند، اعلام می‌کنند و برپایه این اعلام نیاز، مدارس از ما درخواست کتاب می‌کنند.

مدیر انتشارات معین گفت: این یک موج جدید مطالعه است بین دانش آموزان کرمانی شکل گرفته و به واسطه عملی است که آموزش و پرورش این استان ترتیب داده و به خاطرش تبلیغات و چاپ پوستر و کارهایی از این دست انجام داده است. امیداورم شاهد چنین کارهایی در دیگر استان های کشور هم باشیم.

نظر شما