شناسهٔ خبر: 48594 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه» منتشر شد

کتاب «تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه»، اثر مایکل دبلیو. دالس و با ترجمه قربان بهزادیان نژاد، توسط انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جنون، مجنون، جن، دیوانه، دیو و غیره با معانی مختلف و بعضاً متضاد در جوامع گوناگون به کار رفته‌ است. جمعی آن را به حالاتی که بر پیامبران عارض می‌شد تا وحی دریافت کنند و گروهی نیز به معنای بیماری روانی و غیره دانسته‌اند؛ شماری هم علت پدیداری آن را زیاد دانستن و برخی هم آن را نادانی و فقدان ظرفیت ذهنی خوانده‌اند؛ از این رو، در گذر زمان و در پرتو این تنوع برداشت‌ها و تعریف‌ها، بحث‌های گسترده‌ای در حوزه‌های ادیان و مذاهب، پزشکی علمی و عامیانه، عرفان، شعر و ادب، حقوق، حکومت‌داری و غیره، مطرح و در هر فرهنگی کلیشه‌هایی ساخته شده است.

کتاب «تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه»، روایتگر این اندیشه‌ها و عملکردهای برآمده از آنها در عرصه جامعه اسلامی خاورمیانه است و مؤلف تلاش کرده تا ابعاد مختلف این مفاهیم را واکاوی و زمینه را برای پژوهش‌های بعدی فراهم کند.

کتاب «تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه»، اثر مایکل دبلیو. دالس و با ترجمه قربان بهزادیان نژاد، توسط انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام منتشر شده است.

این کتاب در قطع وزیری و در ۷۴۴ صفحه با قیمت ۴۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما