شناسهٔ خبر: 48912 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ دانشگاه دولتی برنامه‌های درسی را بازنگری می کنند

براساس آیین نامه تفویض اختیار بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی به دانشگاه‌های کشور، ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی سطح یک و دو از اختیار بازنگری درسی و تدوین برنامه جدید برخوردار شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با ابلاغ آیین نامه تفویض اختیار بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی به دانشگاه‌های سطح یک و دو، دانشگاه های اعلام شده از اختیار بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی برخوردار شدند.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جامع سطح یک و دو که براساس این آیین نامه می توانند برنامه‌های درسی را بازنگری و تدوین کنند شامل دانشگاه های، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران،  شهید بهشتی، شیراز، فردوسی مشهد، ارومیه، الزهرا (س)، بوعلی‌سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی، زنجان، سیستان و بلوچستان، شهید چمران اهواز، شهید باهنرکرمان، کاشان، گیلان و یزد هستند.

همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تخصصی سطح یک و دو که اختیار بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی را دارند شامل، دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف،  علامه طباطبائی، علم و صنعت ایران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی بابل، صنعتی سهند تبریز و هنر هستند.

 با ابلاغ این آیین‌نامه به دانشگاه‌های سطح یک و دو اختیار داده شد تا نسبت به بازنگری درسی و تدوین برنامه جدید اقدام کنند. به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، این آیین‌نامه منشأ یکی از تحولات مثبت در وزارت علوم خواهد بود و موجب تمرکز زدایی از دستگاه‌های ستادی می‌شود.

نظر شما