شناسهٔ خبر: 48942 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی که خواندنش تنها ۲۰ ثانیه طول می‌کشد

مردم با خریدن کتابی که خواندنش تنها ۲۰ ثانیه طول می‌کشد، آن را به کتابی پرفروش در فروشگاه اینترنتی «آمازون» تبدیل کردند.

کتابی که خواندنش تنها 20 ثانیه طول می‌کشد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این کتاب ۲۶۶ صفحه‌ای را که عنوان اصلی‌ آن «دلایل رأی دادن به دموکرات‌ها» نام دارد، «مایکل جی. نولز» نوشته است و تمام صفحات داخلی آن سفید است.

شبکه‌ی تلویزیونی «آر تی» در گزارشی گفته است: در این کتاب ۲۶۶ صفحه‌ای، چیزی جز عنوان کتاب و نقل قولی از یک تاریخ‌نگار یونانی نیست.     

نولز، نویسنده‌ی این کتاب سفید که با زیرعنوان «راهنمای جامع» اثرش را منتشر کرده، در صفحه‌ی اول آن به نقل از توسیدید-تاریخ‌نگار یونانی نوشته است: «آثارم را نه برای شنیدن ستایش‌های امروز که برای همه‌ی دوران‌ها نوشته‌ام.»
 
نویسنده‌ی این کتاب گفته است که برای نوشتن آن مدت زیادی را صرف تحقیق و پژوهش کرده ولی به نکته یا حرفی که قابل گفتن باشد دست پیدا نکرده‌ است. 

قیمت این کتابِ سفید ۸ دلار است و نویسنده‌اش گفته است که خوانندگان تنها به ۱۵ تا ۲۰ ثانیه وقت برای خواندن آن نیاز دارند.

نولز می‌گوید؛ خوانندگان این کتاب‌ می‌توانند از آن به عنوان دفتر یادداشت استفاده کنند و فقط به عنوان فکر کنند.

مدیران آمازون معتقدند؛ نوآوری در پرداخت این کتاب و همین‌طور تبلیغاتی که رسانه‌ها برای آن کردند موجب شده که این اثر به کتابی پرفروش تبدیل شود.

رسانه‌های منتقد سیاست‌های دونالد ترامپ-رئیس جمهوری آمریکا، دیروز و امروز با انتشار گزارش‌های مفصل و تفسیرهای متعدد به تبلیغ این کتاب پرداخته‌اند.

اغلب رسانه‌های آمریکایی این کتاب را طعنه‌ای به فضای سیاسی امروز آمریکا می‌دانند. 

نولز گفته است شنیدن حرف‌های دموکرات‌ها درباره‌ی موضوعات انتخاباتی مثل اقتصاد و سیاست باعثِ شکل‌گیری این ایده در ذهن او شد و تصمیم گرفت کتابی سفید در این زمینه منتشر کند.

چندی پیش نیز کتابی در ۲۰۶ صفحه به صورت سفید منتشر شد که عنوانش این بود: «چرا ترامپ قابل اعتماد، احترام و تحسین است؟»

نظر شما