شناسهٔ خبر: 49407 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جیمز پترسون داستان خودکشی یک فوتبالیست را روایت می‌کند

نویسنده مشهور آمریکایی چند روز پس از این که ستاره فوتبال آمریکایی خودش را در زندان کشت، اعلام کرده قصد دارد یک تحقیق غیرداستانی درباره آنچه کار وی را به اینجا کشاند منتشر کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هنوز یک هفته از خودکشی ایرون هرناندز ستاره فوتبال آمریکایی در زندان نگذشته که پترسون اعلام کرد قصد دارد زندگی وی را کتاب کند.

این بازیکن برای قتل یک دختر جوان به زندان افتاد و به حبس ابد محکوم شده بود.

نویسنده پرفروش اعلام کرد قصد دارد کتابی درباره وی بنویسد و آن را سال آینده منتشر کند. وی گفته است از زمان شهرت این بازیکن که درآمدی ۴۰ میلیون دلاری داشت تا دستگیری‌اش در سال ۲۰۱۵ برای قتل و سرانجام مرگ او در ۲۷ سالگی، در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پترسون با صدور اعلامیه‌ای اعلام کرد این کتاب غیرداستانی و تحقیقی درباره این ظهور و سقوط دراماتیک خواهد بود.

این بازیکن فوتبال آمریکایی تیم «نیوانگلند پتریوتس» برای شلیک به اودین لوید یک فوتبالیست نیمه‌حرفه‌ای دستگیر شد. هرناندز چند روز پیش (۱۹ آوریل) و پس از آن که از یک پرونده دیگر قتل که سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاده بود تبرئه شد، به زندگی خودش خاتمه دارد.

پترسون گفت از شنیدن مرگ این بازیکن واقعا حیرت کرد و باوجود این که زندگی او ترکیبی از جنجال‌ها بود، اما او از پایین رشد کرده بود و در ۲۲ سالگی به یکی از بزرگترین بازیگران آمریکا بدل شد. وی افزود: از آن زمان زندگی او از کنترل خارج شد و من می‌خواهم در این کتاب این سوال را مطرح کنم که چه چیزی در این میان غلط پیش رفت؟ امیدوارم با این کتاب بتوانم این رویداد را روشن کنم.

این نویسنده که پردرآمدترین نویسنده جهان است در یک دهه اخیر ۷۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. با یان حال از آنجا که وی کتاب‌هایش را با همکاری نویسندگان دیگر می‌نویسد، همواره این سوال وجود دارد که او تا چه حد خالق یک اثر است؟

این کتاب نخستین کتاب پترسون درباره یک رویداد واقعی است.

نظر شما