شناسهٔ خبر: 49419 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مبانی علم اخلاق» منتشر شد

کتاب «مبانی علم اخلاق» اثر «جان میزونی» از سوی انتشارات جان وایلی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «مبانی علم اخلاق» اثر «جان میزونی» دومین ویرایش این اثر محسوب می شود.

کتاب حاضر به بررسی اصول، سنتها و مفاهیم علم اخلاق پرداخته است. در این اثر همچنین نظریه های علم اخلاق مورد توجه نویسنده قرار گرفته است.

این اثر مسائل  فلاسفی علم اخلاق را به شیوه ای ساده و عامه فهم بیان کرده است تا دانشجویان رشته های مختلف علوم انسانی از جمله فلسفه بتوانند به راحتی این مباحث را درک کنند.

در این کتاب نویسنده مثالها و نمونه هایی از علم اخلاق را مورد بررسی قرار داده که دغدغه جامعه امروز بشر است. بر این اساس مفاهیم، اصول و نظریه های اخلاقی مرتبط با جامعه امروزی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این اثر تنها به دیدگاههای غربی علم اخلاق نپرداخته بلکه دیدگاههای غیرغربی در علم اخلاق را نیز مورد توجه قرار داده که از نکات قابل توجه این اثر به شمار می رود.

همچنین این اثر تفاسیر ادیان مختلف از اصول اخلاقی را مورد بررسی قرار داده است.

این اثر در 8 فصل تنظیم شده است و دارای مقدمه و مهمترین مباحث فلسفی در حوزه اخلاق به عنوان بخشی مجزا است.

نویسنده در فصل اول کتاب به بررسی نسبت اخلاق نسبی و اخلاق جهانشمول پرداخته و در فصل دوم اخلاق فضیلت گرامورد اهتمام قرار گرفته است.

در فصل سوم نویسنده به بررسی دیدگاه قانون طبیعی به اخلاق می پردازد و علم اخلاق را از دیدگاه طبیعت گرایان مورد بررسی قرار می دهد.

فصل پنجم این اثر به دیدگاه اخلاق از منظر قراردادگرایی اجتماعی می پردازد و اصول علم اخلاق را از دیدگاه قراردادگرایان مورد بررسی قرار می دهد.

فصل پنجم این اثر اخلاق فایده گرایی را مورد بررسی قرار داده و اصول اخلاقی و نظریه اخلاقی فایده گرایان را مورد اهتمام قرار داده است.

فصل ششم این اثر به وظیفه گرایی اخلاقی می پردازد. نویسنده در فصل هفتم این اثر اخلاق مراقبت را مورد بررسی قرار داده است.

در فصل هشتم نویسنده به نتیجه گیری مباحث می پردازد.

نویسنده این اثر «جان میزونی» استاد فلسفه دانشگاه  نیومن در آستون است.

نظر شما