شناسهٔ خبر: 49840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زیبیگنیف برژینسکی درگذشت

زیبیگنیف برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سن ۸۹ سالگی درگذشت. برخی از آثار وی مانند «اسرار سقوط شاه»، «توطئه در ایران: دو برداشت از یک متن» و «پس از سقوط: بازی نهایی در جهان تک‌قطبی» در ایران ترجمه شده است.

زیبیگنیف برژینسکی درگذشت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ زیبیگنیف برژینسکی درگذشت. وی از ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ مشاور امنیت ملی جیمی کارتر بوده است و پس از آن هم همچنان نفوذش را در مسائل سیاست خارجی حفظ کرد.

«شانس دوم: سه رئیس‌جمهور و بحران ابرقدرتی آمریکا»، «اسرار سقوط شاه»، «انتخاب: رهبری جهانی، یا، سلطه بر جهان»، «بینش استراتژیک؛ آمریکا و بحران قدرت جهانی»، «پس از سقوط: بازی نهایی در جهان تک‌قطبی»، «توطئه در ایران: دو برداشت از یک متن»، «چشم‌انداز استراتژیک آمریکا و بحران قدرت جهانی» و «خارج از کنترل اغتشاش جهانی در طلیعه قرن بیست و یکم» برخی از آثاری هستند که از برژینسکی در ایران ترجمه شده است.

وی همچنین در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان کمیسیونر رفاه را در دست داشت و تا سال ۱۹۸۹ نیز مشاغل دیگری را در دولت به دست گرفت. وی ۱۹۲۸ در ورشوی لهستان متولد شد و ۱۹۵۸ توانست شهروندی آمریکا را بگیرد.

نظر شما