شناسهٔ خبر: 51086 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان دومین دوره‌ جایزه‌ ابوالحسن نجفی

دومین دوره بررسی ترجمه رمان‌های خارجی به فارسی در جایزه ابوالحسن نجفی با انتشار فراخوان آغاز شد.

فراخوان دومین دوره‌ جایزه‌ ابوالحسن نجفی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  بر اساس اعلام دبیرخانه، مترجم‌ها و ناشران علاقه‌مند  به شرکت در این جایزه می‌توانند دو نسخه از کتاب خود را تا پایان مهر ۱۳۹۶ به دبیرخانه‌ی جایزه ارسال کنند.
 
ضیاء موحد، حسین معصومی‌همدانی، عبدالله کوثری، مهستی بحرینی، موسی‌ اسوار، مژده دقیقی و محمود حسینی‌زاد به عنوان اعضاء داوران این  رقابت معرفی شدند و علی‌اصغر محمدخانی  دبیر جایزه است.
 
در متن این فراخوان آمده است، درباره ابوالحسن نجفی آمده است: استاد ابوالحسن نجفی تجسم فرهنگ بود و فرهنگ تمام زندگی او. آثار او در فرهنگ‌نگاری، ادبیات، وزن شعر راهگشا و راهنمای اهل فرهنگ و ترجمه‌های‌اش معیاری برای مترجمان، ویراستاران و علاقه‌مندان به ادبیات جهان است. ترجمه‌ها و نوشته‌های نجفی، بسیاری از امکانات ناپیدا و ناشناخته‌ی زبان فارسی را نشان می‌دهد و هر یک از آن‌ها الگویی است برای مترجمان و نویسندگان و محققان دیگر برای ترجمه، پژوهش و نوشتن بهتر.

 به منظور پاسداشت یاد استاد نجفی در عرصه‌ی ترجمه و تشویق مترجمان در اعتلای زبان فارسی، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراسم دومین دوره‌ی جایزه‌ی ابوالحسن نجفی را در بهمن سال جاری برگزار می‌کند و از بهترین ترجمه‌ی رمان و مجموعه داستان کوتاهی که در سال ۱۳۹۵ منتشر شده، تقدیر می‌کند.
 
دبیرخانه جایزه در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸ واقع شده است. اطلاعات تماس با  مرکز فرهنگی شهر کتاب ۸۸۷۱۷۴۵۸ و ۸۸۷۲۳۳۱۶
 
آبتین گلکار با ترجمه‌ی رمان «آشیانه‌ی اشراف» نوشته‌ی ایوان تورگنیف برگزیده‌ی نخستین دوره‌ی این جایزه است.

نظر شما