شناسهٔ خبر: 51122 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسکورسیزی یاد جری لوییس را زنده کرد/ او هنرمندی بزرگ بود

کارگردانی که در دهه هشتاد در فیلمی تحسین‌شده از جری لوییس در نقش اول استفاده کرده بود، پس از مرگ این کمدین یاد او را گرامی داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مارتین اسکورسیزی که فیلم سال ۱۹۸۳ «سلطان کمدی» را با نقش‌آفرینی جری لوییس هنرمندی که یکشنبه درگذشت کارگردانی کرد، یادی از این ستاره کرد و گفت: جری لوییس یک استاد بود. یک سرگرم‌کننده بزرگ بود. هنرمندی بزرگ و مردی مثال‌زدنی بود.

اسکورسیزی از لوییس در این فیلم کمدی سیاه در نقش جری لنگفورد، مجری یک تاک شو استفاده کرد. این نقشی غیرعادی برای این ستاره بود چون بیشتر از اینکه کمدی باشد دراماتیک بود. در فیلم، رابرت دنیرو نقش روپرت پاپکین را بازی می‌کند،‌ مردی که می‌خواهد یک استندآپ کمدین باشد، حسابی روی لنگفرود وسواس دارد و متقاعد است که استحقاق جایگاهی در نمایش لنگفورد دارد.

بعد از اینکه پاپکین خانه لنگفورد را پیدا می‌کند و باعصبانیت رد می‌شود، با یک نفر دیگر با نقش‌آفرینی ساندرا برنهارد برنامه ربودن لنگفورد را می‌ریزد و به عنوان بخشی از باج درخواست شده‌شان، پاپکین اجازه دارد در نمایش لنگفورد حضور پیدا کند.

«سلطان کمدی» فستیوال فیلم کن سال ۱۹۸۳ را افتتاح کرد و وینسنت کنبی منتقد فیلم نیویورک تایمز از لوییس به خاطر نقش‌آفرینی‌اش تحسین کرد. او نوشت این نقش او جنبه‌هایی از جانی کارسون و باب هوپ را هم در خود دارد و «وقاری خارق‌العاده» به نمایش می‌گذارد.

اسکورسیزی در بیانیه‌اش اضافه کرد: من افتخار کار کردن با او را داشتم و تجربه‌ای بود که همیشه برایم ارزشمند خواهد بود. او حقیقتا یکی از بزرگان ما بود.

نظر شما