شناسهٔ خبر: 51183 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برداشت ناصحیح از متون مقدس ما را به سعادت نمی رساند

هیدی هدسل، رییس دانشگاه هارتفورد آمریکا گفت: اگر به طور عمد یا غیر عمد برداشت ناصحیح از متون مقدس داشته باشیم، به سعادت نمی‌رسیم و خشونت را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هیدی هدسل، رییس دانشگاه هارتفورد آمریکا و استاد اخلاق اجتماعی صبح امروز (۳۱ مرداد) در سخنرانی خود در نخستین پنل علمی نهمین دور گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها، به نقش متون مقدس درست و نادرست در شکل‌گیری شخصیت انسان اشاره کرد.

وی با اذعان اینکه تفسیر و برداشت صحیح از متون مقدس به شکل‌گیری شخصیت و اخلاقیات انسان کمک می‌کند، گفت: اگر به طور عمد یا غیر عمد برداشت ناصحیح از متون مقدس داشته باشیم، به سعادت نمی‌رسیم و خشونت را به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه هارتفورد آمریکا افزود: در طول زمان و خلال نسل‌های مختلف این تفکری که در خصوص متون مقدس وجود دارد، باعث شد تا به طور عمومی و هم در قبال موضوعات خاص، حساسیت اخلاقی ایجاد شود.

وی با تأکید بر ریشه‌کن کردن خشونت در جوامع مختلف گفت: متون مقدس در روشن‌گری و بصیرت در مقابل موضوع خشونت به ما کمک می‌کند و با برداشت صحیح از متن آن، معنای جدیدی را برای مقابله با خشونت ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: ما باید متون مقدس را با هم بخوانیم و نسبت به نقش آن برای ایجاد جهان عاری از خشونت تفکر کنیم تا به شکلی واحد برسیم که تحقق این مهم، نیازمند تلاش مستمر است.

هیدی هدسل بر لزوم تفکر در خصوص نقش متون مقدس برای ایجاد جهان عاری از خشونت گفت: تفسیر و برداشت صحیح از متون مقدس در شکل‌دهی افکار و اخلاق نسل جوان مؤثر است و یک گام مهم در جلوگیری و مبارزه علیه خشونت محسوب می‌شود.

نهمین دور گفت‌وگوی دینی ایران و شورای جهانی کلیساها، دیروز دوشنبه ۳۰ مرداد، در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد. این دور از گفت‌وگوها به همت مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عنوان «نقش تفسیری متون مقدس برای ایجاد جهان عاری از خشونت» طی روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی از ایران و کشورهای عضو شورای جهانی کلیساها برگزار می‌شود.

نظر شما