شناسهٔ خبر: 51423 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان محروم دانشگاه آزاد از تخفیف شهریه برخوردار می شوند

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: دانشجویان محروم متناسب با درجه محرومیت از تخفیف شهریه برخوردار می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی اکبر ولایتی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: افرادی که به واسطه مشکل مالی محروم از تحصیل بوده اند، تاکید داریم متناسب با شرایط اقتصادی بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند.

وی ادامه داد: برای این افراد متناسب با درجه محرومیت از میزان شهریه تخفیف تعلق می گیرد.

وی افرود: یکی از آرمان های جمهوری اسلامی که جنبه عملی کمتری داشته است بحث نخبگان است، البته اخیرا معاونت علمی اقداماتی کرده و دانشگاه آزاد متکفل این اقدامات می‌شود یعنی استعدادها را در رشته های مختلف بورسیه می‌کنیم.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این کار مانع از فرار مغزها می شود زیرا امروزه مهم ترین عامل پیشرفت انسان ها هستند و غربیها هم از سالها قبل طراحی کردند که افراد نخبه جهان سوم را جذب کنند که هم ضررهای کوتاه مدت داره هم بلند مدت.

وی تأکید کرد: تاکید بر فرهنگ ایرانی و اسلامی به صورت جدی در دانشگاه آزاد دنبال می شود. چراکه این دانشگاه متعلق به انقلاب است و باید آرمان های انقلاب را نصب العین خود قرار دهد.

ولایتی افزود: بین ما و وزارت علوم گفتگوهای متعددی در خصوص رشته محل های این دانشگاه صورت گرفت و سرانجام به تفاهم رسیدیم و تعداد رشته محل هایی که مورد نظر بود به تایید وزارت علوم رسید.

وی در خصوص ترمیم هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: برنامه داریم اما هنوز افرادی را معرفی نکرده ایم. در آینده نزدیک در خصوص هر دو مورد ترمیم هیات امنا و هیات موسس اقدامی انجام می دهیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: یک استاد اصرار می کرد که ایران باید با صهیونیست متحد شود این فرد یا مزدور است یا مشکلی دارد که زیر پرچم جمهوری اسلامی از اتحاد با اسراییل جنایتکار سخن می گوید.

وی درباره رابطه با عربستان نیز گفت: با عربستان در همین حد توافق داریم که حجاج ما سفر کردند و این گام مثبتی است. ما در روابط دو جانبه مشکلی با عربستان نداریم ولی در روابط منطقه ای توصیه ما به عربستان این است که در روابط منطقه ای دخالت نکند زیرا این کار به نفع عربستان است.

نظر شما