شناسهٔ خبر: 51467 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لطفا تجدید نظر کنید!/ یادداشت دکتر علی مرشدی زاد در حمایت از دکتر علی اردستانی

دکتر علی مرشدی زاد در یادداشتی ضمن اعتراض به اخراج دکتر علی اردستانی از دانشگاه سمنان خوستار حمایت سرپرست وزارت علوم و رییس جمهور از ایشان شد.

فرهنگ امروز/ علی مرشدی زاد: 

این روزها خبر اخراج دکتر علی اردستانی، استاد علوم سیاسی دانشگاه سمنان، موجب نگرانی جامعه‌ی علمی، بویژه اعضای خانواده‌ی علوم سیاسی شده است. دکتر اردستانی محقق و مترجم آثاری ارزشمند است و اشتیاق و انگیزه‌ی علمی بالایی دارد. اخراج این مدرس دانشگاه  علاوه بر تاثیرات ناگواری که بر زندگی شخصی وی می‌گذارد، جامعه‌ی علمی را نیز از یک اندیشمند محروم می‌کند. به عنوان عضو کوچکی از جامعه‌ی علوم سیاسی ایران، امیدوارم در درجه‌ی نخست، مدیریت محترم دانشگاه سمنان در این رای تجدید نظر کنند. همچنین از دکتر ضیاء هاشمی، سرپرست محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و نیز دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری، و بویژه مشاور فرهنگی محترم ایشان، دکتر حسام‌الدین آشنا، خواستارم شخصا نسبت به حل این مشکل مداخله و اقدام نمایند. اساتید و اندیشمندان ما سرمایه‌های کشورند. آنها را نرنجانیم و آرامش فکری آنها را برای اندیشیدن مختل نکنیم و این سرمایه‌ها را از کشور فراری ندهیم.

نظرات مخاطبان 13 13

  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۶فهیمه 0 22

    واقعا جای تاسف داره. لیافت دانشگاه سمنا در این حد نبود که دکتر اردستانی آنجا باشد. آدم از هز چی دانشگاهه بدش میاد
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۹م. قانعی 0 10

    وای بر ما که اینجوری تخم بدبینی را در دل مردم می کاریم و خوبی ها را زیر پا له می کنیم.  خوش به حال استاد اردستانی که از دست سمنانی خلاصی یافت
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۲:۴۳ع. پناهی 1 5

    اینها همه از برکات برجام است. نوش جانتان!
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۲:۴۶احمد 0 10

    امیدوارم مسئولان امر پیام مشفقانه و صادقانه استاد مرشدی زاد را هر چه زودتر درک کنند و مانع از یاس و ناامیدی در جامعه دانشگاهی شوند.
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۲:۴۸معصومه 0 7

    خدا لعنت کند کسانی را که با چنین کارهای اشتباهی مردم را نسبت به کسانی که نظام جمهوری اسلامی بدبین می کنند. اخه این چکاریه می کنید!؟
    
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۲:۵۷حسن میر قائد 0 15

    اگر نظر من رو بخواهید به خاطر کتاب رابرت فیلمر است. اینها فکر کرده اند اون سلطنت طلبه. بابا کوتاه بیایید!
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۳:۰۶حسین عسگری 0 11

    آقای رییس جمهور لطفا رسیدگی کنید. والا ما بر روی شعارهای شما حساب کردیم. قرارمون این نبود. 
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۰محمدرضا ملکی 0 14

    با این کارها ما هیچوقت رشد و توسعه نخواهیم داشت و هر روز نحبگان ما بیشتر کوچ خواهند کرد. خود این خبر خیلی ها را کوچ خواهد داد. لعنتی ها خجالت بکشید.
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۶محسن 0 22

    واقعا متاسفم. من خودم دانشجوی مهندسی دانشگاه سمنان هستم. دکتر اردستانی را هم می شناسم. میان بچه ها خیلی محبوبه و اگه نظر من رو بخواهی اینها با همین مشکل دارند. تقریبا هیچکس از مدیریت حاکم بر دانشگاه راضی نیست. حتی اساتید هم تیکه می پرانند. اما چون دکتر فریدون ازشون حمایت می کنه زورشون نمی رسه. برام خودم متاسفم که اونجا هستم
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۲۰:۴۷shahin 0 14

    خب الحمدالله سیاست های فرهنگی دولت ؤوخانی هم معلوم شد. حالا اگر دولت احمدی نژاد بود هزار جور اتهام بهش زده بودند. اعتدالیون مبارک باشه
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۲۰:۴۸حمید 0 16

    درود بر شرفت روحانی با قول هایی که دادی!
                                
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۰ ۲۰:۵۱زهره قیومی 0 28

    احمق ها با این کارهاتون دنبال ثابت کردن چه چیزی هستید؟