شناسهٔ خبر: 51882 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب رویکرد شناختی در تحلیل اقتصاد اسلامی روانه بازار نشر شد

کتاب رویکرد شناختی در تحلیل اقتصاد اسلامی نوشته حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر هادوی‌نیا روانه بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب رویکرد شناختی در تحلیل اقتصاد اسلامی بعنوان سی و هشتمین کتاب گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه توسط حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر هادوی‌نیا عضو هیات علمی این گروه به زیور چاپ آراسته شده است.

رویکردشناختی متکی بر علوم شناختی است. علوم شناختی حاصل ترکیب چند شاخه از علم از جمله فلسفه ذهن و روان شناسی است. رویکردشناختی به اقتصاد حاصل تعامل دو گستره از علوم بشری یعنی علوم شناختی و اقتصاد است.

از سوی دیگر اقتصاد اسلامی، علمی است که درصدد تبیین رفتارهای واقعی انسان با تکیه بر  آموزه های اسلامی می باشد. حال اگر بتوان چنین تبیینی را بر محوریت شناخت انجام بدیهم، در واقع توانسته‌ایم اقتصاد اسلامی با رویکردشناختی را معرفی نماییم.

قسمت مهمی از مطالعات رویکردشناختی به اقتصاد، درباره عقلانیت می‌باشد. بنابراین یک راه برای معرفی اقتصاد اسلامی با رویکردشناختی این است که بحث عقلانیت در اقتصاد اسلامی با دقت بیش تری مطرح گردد.

کتاب رویکرد شناختی در تحلیل اقتصاد اسلامی از شش فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: معرفی رویکرد شناختی به اقتصاد

فصل سوم: تحلیل عقلانیت و تصمیم‌گیری در اقتصاد اسلامی

فصل چهارم: جایگاه لذت و سعادت در مطالعه اقتصاد اسلامی با رویکرد شناختی

فصل پنجم: جایگاه اطلاعات و شفافیت در مطالعه اقتصاد اسلامی با رویکرد شناختی

فصل ششم: دستاوردها

کتاب رویکرد شناختی در تحلیل اقتصاد اسلامی اثر حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر هادوی‌نیا، با قیمت ۲۷،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

نظر شما